Jag pröva en kina modell den funka bra faktiskt när man fick allt att lira. va in real gps spårning. så man kunde följa den via ett prog i datorn. tyvärr så brann den med min fyris. men man kunde se vart vi hade varit innan
men då antar jag att det är en ganska begränsad batteritid på den? en teori ang stölder är att som du säger "billiga" upp till ca 30k tror jag att yngre tar och leker sönder osv för dom känner att dom inte vill riskera 100k för att härja runt på en stulen maskin i ett par dagar, typ samma som att ställ ut en gammal skraltig damcykel på gatan så försvinner den minst lika fort som en ny å fin cykel fast den ena ska användas tillfälligt och den andra ska tjänas pengar på jag känner inte att jag vill lägga ut 4k på en sändare då jag har en +-30k maskin, men skulle en sändare kosta tusenlappen så hade jag nog handla, då man även kan sätta en sändare på plogen, vagnen osv...
Dom flesta har nog både eget batteri och extern strömförsörjning, och sim kort. Känns lite dumt att berätta hur dom fungerar på ett offentligt forum, misstänker att det kan vara tjuvar här inne och fiska ibland
http://www.ebay.co.uk/itm/Powerful-Mini-Spy-Vehicle-Realtime-GPS-Tracker-GSM-GPRS-GPS-/290665268403?pt=UK_CE_GPS_Accessories_Software_ET&hash=item43ad0004b3Kan detta va nått?
jag vill inte ha nån spårsändare! hellre lägga krutet på att göra maskinen svår att stjäla genom t.ex. cyklon-b system i garaget eller koppla ström på maskinen, än att få tillbaka nåt som nån tattare våldtagit..