Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Kawasaki 360 -06 problem  (lĂ€st 2337 gĂ„nger)

Utloggad skarlet

Kawasaki 360 -06 problem
« skrivet: 31 januari 2012 kl. 20:28:52 »
Hejsan Àr lite ny pÄ forumet sÄ vet inte om detta Àr rÀtta stÀllet att posta men. jag har iallafall problem med att nÀr jag kört ett tag med den sÄ slÀpper inte drivningen sÄ den driver Àven om jag stÄr pÄ tomgÄng och det gÄr ej att vÀxla utan att nÀstan bryta av spaken :-\ detta hÀnder efter ett tag den Àr ej sÄ nÀr den Àr kall. tacksam för svar MVH

Utloggad asko

SV: Kawasaki 360 -06 problem
« Svar #1 skrivet: 3 februari 2012 kl. 19:27:37 »
 ???  Hej hade hoppats att nĂ„gon med en sĂ„dan maskin som du har kunde svara ?? jag har en 750 brute 06 ,om min visade pĂ„ ett sĂ„dant problem sĂ„ skulle jag tro att felet Ă€r i variatordriften !
det verkar som din Àr pÄ tomgÄng men vill driva ? dÄ tror jag att variator halvorna skÀrvar ,sÄ att dom inte delar sig som dom ska.men jag vet inte om vÄra maskiner Àr lika i driften .
MVH asko

Utloggad skarlet

SV: Kawasaki 360 -06 problem
« Svar #2 skrivet: 4 februari 2012 kl. 18:24:04 »
men det Ă€r aldrig nĂ„got problem nĂ€r den Ă€r kall  sĂ„ varför skulle halvorna börja kĂ€rva nĂ€r den blir varm? jag tror att problemet kommer nĂ€r 4x4 lampan börjar blinka Ă€r inte sĂ€ker. Ă€r det nĂ„gon som har en aning varför den blinkar ?

Utloggad Paran

SV: Kawasaki 360 -06 problem
« Svar #3 skrivet: 4 februari 2012 kl. 18:44:11 »
Är tomgĂ„ngen hörge nĂ€r den Ă€r varm dĂ„? Kanske prova sĂ€nka den dĂ„?
-=CF-Moto Z-Force 800 ex -14=-
-=Kawasaki Brute Force 750 EPS -12=- *sÄld*
-=Kawasaki Brute Force 650 -09=- *sÄld*
-=Linhai 550 EFI V-Twin -09=- *skrÀp*


Utloggad skarlet

SV: Kawasaki 360 -06 problem
« Svar #4 skrivet: 4 februari 2012 kl. 20:29:32 »
nej tomgĂ„ngen Ă€r inte högre nĂ€r den blir varm. bromsar jag för att den ska sluta driva sĂ„ stannar motorn. den slĂ€pper helt enkelt inte drivningen nĂ€r den blir varm :-\. nĂ€r den Ă€r kall fungerar den perfekt.  ???

Utloggad asko

SV: Kawasaki 360 -06 problem
« Svar #5 skrivet: 4 februari 2012 kl. 20:52:00 »
Metal funkar lite olika beroende pÄ hur kall eller varm den Àr.
Har du kollat variatorn ? Är det variator drift pĂ„ din maskin ?Jag
hittar ingen sevice manual pÄ nÀtet!? Jag tycker inte du ska köra med den innan du har löst problemet!!!
Mvh asko

Utloggad Lowest

SV: Kawasaki 360 -06 problem
« Svar #6 skrivet: 5 februari 2012 kl. 00:50:39 »
Nu vet inte jag hur det ser ut pÄ en 360 men nÀr man fÄr det felet pÄ en 750 att remmen ligger kvar och driver sÄ Àr det i dom flesta fallen elmotor för motorbromsen (sitter i variatorkÄpan) som har pajat och dÄ blinkar den mellan 2wd och 4wd.

Min Àr sÄ men jag har kopplat bort kabeln till elmotor och dÄ funkar den som vanligt fast med sÀmmre motorbroms.
Om jag kopplar ur boxarna under sadeln ett tag sen sÀtter i dom igen sÄ funkar den ett litet tag men felet kommer tillbaka igen.

En kompis hade samma fel pÄ sin 700 -05 och det felet kunde komma Ä gÄ.

Har du elmotor för motorbromsen i variatorkÄpan ?
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

 


Online just nu.

186 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
rogun, nordlander,
Flest online idag: 221. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme