Jag föredrar att åka med 2hjulsdrift. har inbillat mig att man bara skall åka med AWD när det verkligen krävs.ingen lust att riskera byte av fördelningslåda.. Men det är som sagt mitt påhittMen har jag AWD så drar den bra =)
vågar man peta i awd när hjulingen är i rullning?Fick prova en kawasaki kvf 750 idag som var rapp så inihelvete.. Där sjönk självförtroende...
sålänge alla hjul rullar lika utan hjulspinn och det går i 2-5km/h så är det ingen fara.
Då diffen på cf är av typen som för en hylsa med invändiga splines över drivaxelns yttre splines så är det absolut inte att rekommendera.Går den inte i som den ska på en gång så knäcker man kuggarna på iförningsgaffelns kuggsegment då diffmotorn försöker göra sitt jobb trots att det är upptaget.Så på en cf ska man precis som det står i handboken ALLTID stå helt still både vid växling o ikoppling av 4-hjulsdrift. mvh//hades
Återigen,fabriken skickar med en handhavandebok där det står exakt hur DOM tycker maskinen ska behandlas.Om oskar kan övertyga er om att deras info är felaktig så tycker jag ni ska riva sönder era handhavandeböcker o gasa fullt o lägga i diffen så får ni se vd som händer.Kanske en trött liten dieseltraktor klarar dt,men inte den nya cf 800.an. mvh//hades
Jag för min del väntar på att få läsa om x8 an