Jo, men är ni en auktoriserad handlare av Yamaha, Suzuki eller kanske Honda?Troligtvis inte.De jag nämner säljer massvis med maskiner, men i stort sett inga lv-reggade.Och kolla priset på en tjugo år gammal Sukka så ser du att de knappast sjunkt något att tala om i värde.Bland de rena nöjesåkarna och bland de som har fyrhjuling istället för mc är de terrängreggade mindre poppis, men det betyder KNAPPAST att denna grupp är på väg att självdö.Alla bor liksom inte i en stad och bara åker väg... Gällande försäkringen så betalar jag mindre per månad (om man nu skall räkna så) för mina BÅDA terrängskoterreggade ihop än vad du gör för en lv-reggad.Inte jättepengar, men ändå en fördel.
Det var stefanland som skrev att han hade terrängreggning på gång av den nya 800:an.Det var vitsen med det jag undrade över.Alla har olika åsikter o synpunkter,nån har säkert stort nöje av att få sin maskin terrängreggad,men personligen ser jag bara nackdelar.Även om man har den på en skärgårdsö NU,så kan ju läget ändras.O då är d ju praktiskt om den redan är reggad.För momsmässigt o så är det ingen skillnad.Finns inte en revisor som kan opponera sig mot dit köp om du tar in den i bolaget på rätt sätt.MVH//hades
Det är inte revisorn man skall vara rädd för utan skatteverket!!
Jo,men en del verkar ju ha revisorer som slår stopp innan det ens hinner dit=)...
Det var stefanland som skrev att han hade terrängreggning på gång av den nya 800:an.Det var vitsen med det jag undrade över.Alla har olika åsikter o synpunkter,nån har säkert stort nöje av att få sin maskin terrängreggad,men personligen ser jag bara nackdelar.Även om man har den på en skärgårdsö NU,så kan ju läget ändras.O då är d ju praktiskt om den redan är reggad.För momsmässigt o så är det ingen skillnad.Finns inte en revisor som kan opponera sig mot dit köp om du tar in den i bolaget på rätt sätt.MVH//hadeshåller helt med, en vägreggad maskin är såklart mer flexibel och självklart lättare att kränga iväg till en större kundkrets, och där har traktorregistreringen kommit som en perfekt lösning på båda problemen.. ser inte alls varför det skulle vara nån fördel att köpa en terrängreggad om samma maskin finns som traktor, om man nu är ute efter att dra momsen, annars köper man väl en MC-reggad.. jag hade iofs inte möjlighet att dra momsen, och valde ändå traktor istället för MC (kunde få vilket jag ville) och anledningen var att jag vill ha minsta möjliga kontakt med svensk bilbekämpning, får araben på dom där stationerna, har väldigt svårt för att hålla mig lugn under de 20min som terrorn pågår där inne..
Traktorreggat innebär att maskinen max får gå i 30 km/h.plus att den måste ha en fjädrande stol som förarplats.Blir du stoppad utan dessa funktioner så blir det föreläggande om typbesiktning,denna utförs dessutom endast 2 stationer i hela sverige. mvh//hades
40km/h och arctic cat har undantag från stol.tror du vanliga snuten fattar? sålänge det sitter rgplåt och man har blinkers är dom nog nöjda, och jag är nöjd om jag är lite halvt laglig/ halvt outlaw... helst vill jag va en äkta rebell och köra helt oreggat men man har väl blitt för gammel