Varför har allt det här hänt ? Man blir ju lite nervös om man är sugen på att köpa en begagnad Bruteforce
Tråkigt att höra! Det finns ingen hejd på oseriösa ÅF verkar det som.. http://www.ebay.com/itm/New-OEM-Genuine-Kawasaki-Brute-Force-750-Crankshaft-Bottom-End-Rebuild-Kit-/160817575470?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item257179762e&vxp=mtrJag googlade lite snabbt på Ebay och det finns ju lite grann. Så ta en helkväll och kolla där. Kan vara lite klurigt att översätta till engelska men det brukar lösa sig Har själv beställt mycket från staterna bla. cylinder och vevparti, det kom hem på 2-3 veckor och var mkt seriöst paketerat
För lite olja i motorn har förmodligen orsakat raset.Många ATV:er förbrukar en del olja.Man bör därför alltid kolla oljenivån varje gång man ska ut med maskinen, oavsett märke.Min Kawa Bruteforce -10 har inte tagit en droppe olja på dom 102 timmar jag har kört med den.
Var ute och åkte lite väg häromkvällen och märkte att Ctek indikatorn varnade att det var lite batteri hela tiden trots att jag låg och snittade 60-70 med bara originallysena på. Tänkte att det var cteken det var fel på men efter ett tag så började den blöddra vid gaspådrag. Blev bara värre och värre samt att det började knacka i motorn eller vad man ska säga. så jag stannade och knäppte av den. Skulle sen starta den men batteriet orkade inte dra runt startmotorn.Bogserade hem den och stoppade i laddaren. Då startade den direkt men knackar och går dåligt fortfarande Såg sen att det var för lite olja i och hade strax innan klättrat varit och klättrat i nåt brant berg så jag funderar på om det är det här med att ena cylindern får för lite smörjning när maskinen lutar för mycket? verkar ju vara ett ganska vanligt fel på kaworna tyvärr Men batteriet och laddningen borde väl inte ha något att göra med det, eller? Nu lämnade jag in den till en privatperson, han har plockat ur motorn och hittat allt som är fel. Kompressionen stämde inte alls som TT hade ställt in. TT hade bytt en vevstake men den andra var också slut. Vevaxeln var slut (som TT skulle laga med det där toppenbra medlet ) Generatorn (statorn tyckte jag han sa) var slut.Så nu undrar jag om det är någon som vet nån bra sida där man kan få tag på bla. dessa saker:*Vevstake*Vevaxel*Alla lager som måste bytas när man delar motorn och river ur allt.*Stator/generator
Håll stenkoll på oljan
vet ej men kan vara konstruktionsfel men f.o.m 2012 modeller är det åtgärdat