Aldrig haft några problem att få i 4-hjulsladden när jag stått still.
Bara för att lampan indikerar att fyrhjulsspinnen är i så behöver det ju inte vara så..
Den tänds väl när den är i, inte när man trycker på knappen fetto!
sant men känns riskfyllt att lägga i den när man rullar kanske nå dille man fått för sig
Gangwar!!!
mer riskfyllt att lägga i den stillastående och sen riskera hjulspinn bak och då går den minsann i med våldsam kraft. kör man rakt fram så snurrar fram&bakaxel lika fort, så det blir ju inget skrapande av kuggar som det kan bli om bakhjulen spinner till när man åker iväg direkt efter man lagt i 4wd, t.ex. på is.
Mecken sa att maskinen skulle rulla lite grann när man lägger i/ur 4-hjulsdriften. I instruktionsboken står det att maskinen ska stå still MEN...hur är det då med diffen???
diffar jag innan jag kört fast så försöker jag alltid rulla och efter jag tryckt på diffknappen så gör jag 2 snabba rörelser med styret åt varsitt håll, men har jag redan kört fast och ena framhjulet hänger i luften så lägger jag i diffen och snurrar det hjulet för hand/med foten om det är möjligt, räcker ju med högst en centimeters snurr för att den ska gå in, annars gör jag ett försiktigt gasande så maskinen gungar till och släpper gasen igen så den "gungar tillbaka" då har den med säkerhet gått in och man kan ge mer gas för att ta sig loss. diffen på min arctic har aldrig vägrat gå in/ur och jag har aldrig fått några skrapljud, mer än från växellådan när jag lagt i backen utan att gunga till maskinen eller gasa till lite lätt.men vet att CF ibland skrapar i diffen, och en polares cectek har bägge diffarna slutat funka på nu..