Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?  (läst 3764 gånger)

Utloggad Oskar P

Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« skrivet: 1 januari 2012 kl. 14:49:00 »
hittade en firma på Ebay som heter Country cat overstock, verkar va nåt slags "överskottslager"
dom sålde ut 10st framdiffar till 700-diesel årsmodell 2007 till vrakpris 400 dollar, så jag slår till på en eftersom jag ska montera den bak på maskinen så jag får bakdifferential! det är inte många maskiner som har 3.6 utväxling så jag hade nästan gett upp hoppet att hitta en passande diff, och en ny för 1600$ var inget alternativ.

MEN ett problem är att på -07orna så spärrar man diffen med ett vajer-reglage, jag kan ju iofs ordna ett sånt reglage och dra en vajer till bakdiffen, men eftersom jag spärrar framdiffen elektriskt så vore det ju käckt att kunna spärra även bak på samma sätt, så min fråga är om det går att montera en komplett elmotorgrunka från en 2010-upp på de äldre diffartna? det ser ju så ut iallafall!
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Oskar P

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #1 skrivet: 6 januari 2012 kl. 23:24:35 »
ingen som testat att bygga om vajerstyrd till elstyrd? det ser ju nästan ut som det är bolt-on.
om nån har en vajerstyrd och har lust att gå ut och ta en titt på den, vad är det då som sitter på en lilla mässingpinnen på bilden?

länk till ebay:
http://www.ebay.com/itm/300639673239?item=300639673239&viewitem=&vxp=mtr
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad kristoffersson

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #2 skrivet: 7 januari 2012 kl. 10:38:18 »
Det drar ut den lilla pinnen när du diffar och den lilla pinnen sitter ju ihop med armen som diffar, är 4 klor som slår i på den där om jag inte kommer ihåg helt galet.. Googla på arctic Cat parts catalog så får du fram sprängskisser å hela kittet :)

Utloggad Oskar P

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #3 skrivet: 7 januari 2012 kl. 11:01:57 »
Det drar ut den lilla pinnen när du diffar och den lilla pinnen sitter ju ihop med armen som diffar, är 4 klor som slår i på den där om jag inte kommer ihåg helt galet.. Googla på arctic Cat parts catalog så får du fram sprängskisser å hela kittet :)
är det inte den silvriga pinnen nedanför som dras ut när man spärrar? så är det på min elektriska diff iaf, och då sitter ju elmotorn på utsidan och en liten pinne "typ kofot" kommer ut ur elmotorn och petar ut den silvriga pinnen, eventuellt behöver man byta ut den silvriga pinnen om fästet i denna skiljer sig, i min elektriska är det bara som ett hål rakt igenom pinnen, där "kofoten" går in
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Pzych0

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #4 skrivet: 7 januari 2012 kl. 12:26:42 »
är det inte den silvriga pinnen nedanför som dras ut när man spärrar? så är det på min elektriska diff iaf, och då sitter ju elmotorn på utsidan och en liten pinne "typ kofot" kommer ut ur elmotorn och petar ut den silvriga pinnen, eventuellt behöver man byta ut den silvriga pinnen om fästet i denna skiljer sig, i min elektriska är det bara som ett hål rakt igenom pinnen, där "kofoten" går in
under din pil lockar jag alla hjulen på min kisse och sen den lilla pinen framför knut korset lägger jag i 3hjuls driften

mvh robban
Kör Arctic Cat Thundercat 1000 H2 EFI
"STÖRST, STARKAST & ROLIGAST"

Tillbehör:
Snöblad
Warn 3,0xt fjärrstyd
Bronco 3500 fjärrstyrd
Hasplåt hel
A-armskydd
Tum och handtags värm
Led extraljus

Bil: Chevolet Silverado z71a 6,5 V8 Diesel

Utloggad Oskar P

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #5 skrivet: 7 januari 2012 kl. 12:44:23 »
under din pil lockar jag alla hjulen på min kisse och sen den lilla pinen framför knut korset lägger jag i 3hjuls driften

mvh robban

ja, pinnen framför knutkorset är ju för att koppla in framhjulsdriften, och den silvriga pinnen under min röda pil är ju för att spärra diffen, MEN det jag undrar över är vad den guldfärgade pinnen som min röda pil pekar på är för nåt, den har jag inte alls på min 2010 års diff, det är ett "ingjutet" hål där, ca 5mm djupt, som om det var förberett för att borras upp, men det sitter ingenting där!
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad jaas

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #6 skrivet: 7 januari 2012 kl. 14:46:55 »
En gissning från min sida bara, kan den inte vara en brytare på insidan som känner av när diffen är låst? För att kunna tända en lampa eller dylikt? Det sitter alltså bara en sladd på den?

På din med elektrisk låsning har du inte den för att då sker detta via någon kontakt i den boxen?

EDIT
På denna bild ser det väll ut som en kabel bara va? Den somm försvinner uppåt i bilden.


Inte jag som gjort den röda ringen, så skit i den.
« Senast ändrad: 7 januari 2012 kl. 14:55:04 av jaas »
Arcitc Cat 366 2008 - Liten men naggande god

Utloggad Oskar P

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #7 skrivet: 7 januari 2012 kl. 23:17:42 »
aha! är det så så är det ju skitbra, då kan man koppla den till en lampa som bekräftar att diffen gått in! nu när du nämner det så kan det stämma, för jag testade att lägga i diffen på en 08:a med vajerdiff utan att ha 4wd inkopplat, och då la den automatiskt in 4wd samtidigt, så det måste ju finns en kontakt.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Oskar P

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #8 skrivet: 8 januari 2012 kl. 21:02:47 »
så här ser min elstyrda diff ut, och det ser ut som att pinnen skiljer:
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Pzych0

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #9 skrivet: 8 januari 2012 kl. 21:22:04 »
så här ser min elstyrda diff ut, och det ser ut som att pinnen skiljer:
så ser min typ ut
Kör Arctic Cat Thundercat 1000 H2 EFI
"STÖRST, STARKAST & ROLIGAST"

Tillbehör:
Snöblad
Warn 3,0xt fjärrstyd
Bronco 3500 fjärrstyrd
Hasplåt hel
A-armskydd
Tum och handtags värm
Led extraljus

Bil: Chevolet Silverado z71a 6,5 V8 Diesel

Utloggad Oskar P

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #10 skrivet: 8 januari 2012 kl. 22:39:49 »
jo, och det är en sån servobox jag tänkte montera på den diffen jag köpte på Ebay, återstår att se om det går, men det verkar inte vara nåt problem, utom möjligtvis att pinnen som kommer ur diffen får bytas.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Pv544

SV: Framdiff arctic cat, bygga om från vajer till el?
« Svar #11 skrivet: 8 januari 2012 kl. 22:52:01 »
Fasen Oskar, jag trodde du var emot att ha mer elektronik på din maskin.
Och så fantiserar du om servo.... Vart ska det sluta?  ;)
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

 


Online just nu.

141 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 189. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme