Jag har Maxxis landsvägsdäck och jag är kanonnöjd, fick med helt nya vanliga bildäck också med 15" alufälg, men har aldrig testat dessa.. Är så nöjd med de andra. Men som sagt, åka lite skogsväg och asfalt ibland är kul. Men måste erkänna att skogen och dyhål kan vara minst lika kul.
Kul att se att det finns NÅN mer än mej som har den inställningen jag hade nästanförväntat mej att få en massa kommentarer att en ATV är bara till för att "mejja" i skogen och simma i dy med....Visst är det kul att köra småstigar och sånt i skogen men dysimmet har jag lite svårt att fatta vitsen med...Det är hur härligt som helst att åka ATV till o från sommarstugan på somrarna..grusvägar..åka o bada med...osv.. Ett problem med Bildäck är lika som vissa skriver, att dom har en tendens att bli lite spåriga...det är ju väldigt beroende på vilka däck man köper med....Ganska lätt att man väljer väldigt billiga däck till ATV eftersom man aldrig kör speciellt fort med en ATV och exklusivare bildäck är väldigt dyra..Men då blir ofta problemet med spårning ännu värre med billiga/regade dåliga däck.Själv har jag lite tankar att kanske testa Maxxis däck som sommardäck framöver just för att slippa spårningstendenserna. Jag har inte undersökt riktigt vilka dimensioner som finns...och om dom verkligen ger lika bra väghålling, är lika lätta att balansera och ger lika låg vibrtions/ljudnivå som bildäck.Att Bildäcken ska vara för hårda o stötiga är inget jag märkt av alls så länge man inte pumpar dom så hårt...
Lite bilder?
Lite svårt att hitta begagnade däck på fälg som är till salu.
Skriv inget då om du inte kan bidra med nått som gagnar oss som vill ha landsvägs däck på?
Enligt dig ja, hade jag bara viljat köra i skog och mark då hade jag valt en TR. Sen finns det ju sånna som inte vågar köra så fort.