Citat från: sssozze skrivet 8 december 2011 kl. 07:26:05Vägreggad maskin får inte användas i skogsbruk alls tyvärr..Jävla skitsnack!!! Oavsett reggning är det terrängkörningslagen som gäller så kom inte med sådana dumma kommentarer! http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/fordonsregler/Fyrhjuling/Klicka på Terrängmotorfordon-ATV samt Quadricycle för att läsa mer ingående.Det var en tolkning från min sida baserad på texter i ovanstående länk.Under "Terrängmotorfordon-ATV" kan man läsa att "Du får inte köra i terräng på barmark med ett motordrivet fordon för annat ändamål än jordbruk eller skogsbruk." Dvs, i skogsbruk är det ok.Under Quadricycle/MC står det istället "Det är normalt inte tillåtet att köra motorcykel i terräng." Detta tolkade jag som att vägmaskiner ej får användas i skogsbruk, Jag kan dock ha tolkat detta fel?Vad säger ni?
Vägreggad maskin får inte användas i skogsbruk alls tyvärr..Jävla skitsnack!!! Oavsett reggning är det terrängkörningslagen som gäller så kom inte med sådana dumma kommentarer!