Det var inte alls smulor av diffen, det var inkopplingen av framhjuls driften som pajade.Rätt ska vara rätt.
Kollar man på diffhuset och dom delar som böts ut kallar jag det för smulor,orsaken skrev jag inget om
Vad jag förstår är det omöjligt för 4x4 motorn att få hjulen att snurra åt fel håll som dom gjorde på din,skulle påstå att att den pajade av att ett internt fel i diffen.Det svagaste punkten brast helt enkelt.
Beställde 2014 i fredags. Har ett par frågor till nån erfaren Kawa-mekaniker. Ska köpa ett muzzy helsystem på ebay, men där står det att det passar till 05-13, oftast är de lite halvsnett ute amerikanarna. Passar det även till 14? Sen funderar jag på en sån där cdi-box eller muzzy-digitune alt power commander, vad är det för skillnad? Koppla in fixar jag utan problem, men hur mkt prestanda ger de egentligen? Nån som har nå erfarenheter? Dela gärna med er så mkt ni kan om Brute 750 -14
Är ni nöjda o glada med era kawa 750 års 12 och uppåt? Eller har det varit många haverier med dem med??
hejsan allihopa,mitt första inlägg här och jag är fullständig nybörjare.anledningen till att jag läser denna tråd är att jag funderar på en kawa 650. som jag förstått är det samma maskin fast med mindre borr?!?.min slutsats av vad jag läst är att om man bogserar en hjuling med tex upplyft framände (el bakände)och det finns en öppen differential mellan fram och bakaxel så blir resultatet just detta att hjulen snurrar åt varsitt håll!? och anledningen till haveriet kanske snarare skall tillskrivas handhavandefel?.