Best grip ska ju vara bra har jag hört, men det kostar som sagt en hel del (för mig ca 4000kr), och visst man kanske har de några år, men det är ändå mycket pengar. Att jag ska tappa fästet hemma på gården är jag inte rädd för. Det är ju när man ska ut o åka på vägarna. Man lär ju glida när man ska bromsa.. Snökedjor kan man få en komplett uppsättning för 2000kr, men då ska man köra sakta. Varför ska det vara så dyrt att ha säkra grejjer?
Kvalité kostar ju tyvärr Hade några billiga skruv dubb i min gamla badboy och dom var ju slut innan vintern var.
Börjar luta mer o mer mot kedjor, modell bättre, så kallade piggkedjor. För 2000kr får jag 4st kedjor. De går att ta av o på relativt fort och lätt. Kommer mest köra på icke ren asfalt, och ska jag det kan jag köra sakta, kan även ta andra vägar som inte är så renskrapade. Kommer även försöka köra på otillgängliga platser. Bara köpa lasträcke fram o nån låda o ha kedjorna i så man har de med sig..
glömde säga att jag har provat en del dubb och jag tycker bäst om bestgrip håller bäst
Dyrt men bra. Körde med julas billiga bil kedjor i vintras på min linhai med blanka däck, den tog sig fram förvånansvärt bra ändå och den var bara bakhjulsdriven, sen köpte jag nya däck och då behövde jag inte dom mer när jag plogade.