Förstår mig inte på dessa atv åkare som måste köra och ge järnet i myrarna,spruta skit och gräva ner sig,,Rent av lite barnsligt.Inte bara en gång utan också vända och göra det igen och alla i bredd helst.Vi är också ett gäng som åker i "naturen" då går det lugnt tyst och städat till.Vi har t.o.m blivit tillfrågade av markägare som bett oss att åka lite i deras skogar för att få älgarna att röra på sig.Sköts atv körningen fint så bemöts man väldigt bra,,,synd bara på att vissa rötägg inte kan tänka sig för.
Men va fan att man kör över en myr kan inte spela någon roll, det är marker som ingen vill ha ändå.Och med att folk klagar är att dom har för lite att göra, det är ju bättre att man kör fyrhjuling än är inne i stan och knarkar.
bara för att alla inte kör som kärringar är det ju inte barnsligt för d kan jag tycka, men självklart synd me sönderkörning, fast jag e inte den som bryr mig allt för mkt...
man kan torrlägga myren och olika arter som lever i just myrar dör ut.människan är ingen enväldig härskare på jorden även om många vill se det så..med hänsyn och respekt till naturen som skapat oss kan man ändå ha kul på en ATV!
Vart skall man köra då ? Efter vägarna ? Visst, det kan vara kul att bränna runt efter vägen en stund, men det är i terrängen man vill vara. En atv är bygg just för att gå i terrängen.Håller med om att det ser illa ut där man farit fram på myren.Men jag anser att man borde få köra på myrar och liknande, marken går ändå inte att använda till nått vettigt för markägaren. Skulle marken råka torka upp efter man kört atv ett varv runt myren så är det väl bara bra för markägaren som kan plantera skog dära och tjäna pengar på marken som annars inte kunde användas till något vettigt.I Sverige har vi ca 6,3 miljoner hektar myrmark, så det räcker åt både djur och atv körning. Dock dom som far och kör rätt över nyplanteringar och plöjer ner ungskog tycker jag är åt helvete, om det skall klagas nått så är det på dom det ska klagas på."– Det är samma problem i grusgropen, där körs allt möjligt – ofta oregistrerade crossmotorcyklar."Jaha, vad fan är problemet i grusgropen då?Visar ju bara på att dom fan har lite å göra!/Jocke