Min år har godkänt att jag åker till en närmare år, sen såg jag att nån betala 600 för balansering då blir man ju lurad, jag ringde däckverkstan och hörde med dom och dom gör det för 50 kr/hjul.
Njae... visst kan det vara så, men det kan lika gärna vara tvärtom.Jag fick däck en gång som krånglade och återförsäljaren hittade inga fel, påstod att det var min koppling som slirade osv, men jag gav mig inte. Det visade sig att han knäckt klinchen (alltså knäckt hela däcket så istället för att hålla 10 tum höll det nu kanske 10,2 tum, vilket gjorde att det slirade på fälgarna).Jag gav honom tre försök att fixa problemet, därefter fick han däcken tillbaka.Hade man blandat in någon annan där i början, ja då hade kanske resultatet blivit ett annat och jag hade då tvingats köpa nya däck.Nu FICK jag nya däck.(han hade haft fälgarna felvända vid krängning)
Jag var nere och prata med han om balansering av sådan här fälgar och det kunde han göra om bultdiameter stämmer med den fästplattan han har(Återkommer med vilka dimensioner den klarar), han skulle ha 50 kr/fälgen. Och detta är i Herrljunga 8 mil norr om Götet alltså på rätt sida landet