Jag vet att Trech testade åtminstone i teorin att blocka fram ett höjningskitt till cf, dock blev det inget av det, och minns jag rätt så var anledningen att vinkeln blev för kraftig. Men det lättaste är nog att slå en pling till Trech och fråga vad det kom fram till. Dela gärna med dig om du ringer å hör
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=19558.msg173292#msg173292Där ser du några som grejat lite, prova söka mer så kanske du hittar mer.Dock har jag för mig att det inte blev några glada drivaxlar, så detta är inget som rekommenderas!
det enda seriösa i det här läget är att gå den svåra vägen och förlänga länkarmarna!om man förlänger både övre och nedre länkarm lika mycket, och på den övre länkarmen gör man förlängningen på utsidan av stötdämparfästet, så får man både mjukare fjädring, längre fjädringsväg mindre vinkel på drivaxlarna PLUS högre maskin, man får ju givetvis även förlänga drivaxlarna. orkar man göra detta så har man en kompetent terrängmaskin sen, och ett plus blir bredare spårvidd utan att maskinen blir tungstyrd som med spacers, och CF har ju en ganska smal spårvidd.
Pratade precis med Benny på Trech. Bak visar det sig att fästena för det undre fästet sitter ovanpå ramen, så nedre upphängningen tar i ramen. Så därför kan man inte höja bak. Om man inte flyttar fästena å sätter dom under ramen istället då vill säga... Får se hur jag gör där
Så är det även på Polaris XP om man höjjer mer än 2". Och med 3" höjningskittet följer det med nya böjda bärarmar som går vria från ramen