Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: kvf 750 2006  (lĂ€st 3386 gĂ„nger)

Utloggad asko

kvf 750 2006
« skrivet: 9 november 2011 kl. 22:34:30 »
 Hej !
 jag börjar bli desperat !!! Vart ska jag hitta delar till min skurna kawa bruteforce 750??????? Tar inte kawa sverige nĂ„got ansvar ! Motorerna hĂ„ller inte .
Ska vi starta ett uppror o skapa kawa dÄligt rykte?

Utloggad chriz78

SV: kvf 750 2006
« Svar #1 skrivet: 10 november 2011 kl. 09:53:56 »
hmmm hur tÀnkte du att det skulle lösa ditt problem?
OUTLANDER 800R XT-P -10
KAWA 750 EPS -12 SÅLD
SMC JMAX 700 -11 SÅLD
MXU 500 -07 SÅLD

Utloggad Lowest

SV: kvf 750 2006
« Svar #2 skrivet: 10 november 2011 kl. 17:08:32 »
Vad har hÀnt och hur lÄngt har den gÄtt.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad asko

SV: kvf 750 2006
« Svar #3 skrivet: 10 november 2011 kl. 21:29:04 »
Jo jag tycker att dom kunde erbjuda utbytesmotorer!
Det lÀr bli svindyrt att köpa delar till min totalskurna motor !
BÀgge topparna Àr skrot,frÀmre cylindern Àr skuren,vevstaken Àr av,hÄl i blocket,mm

Utloggad asko

SV: kvf 750 2006
« Svar #4 skrivet: 14 november 2011 kl. 21:48:25 »
Äntlingen !!
Har hittat en motor.Men vevlagringarna behöver bytas.Och veven ska slipas.
Jag Àr ny pÄ det hÀr,men Àr det inte lite mycke problem med kawamotorer??????
Tacksam för svar!! 

Utloggad StefanN

SV: kvf 750 2006
« Svar #5 skrivet: 18 november 2011 kl. 09:13:51 »
Äntlingen !!
Har hittat en motor.Men vevlagringarna behöver bytas.Och veven ska slipas.
Jag Àr ny pÄ det hÀr,men Àr det inte lite mycke problem med kawamotorer??????
Tacksam för svar!! 

De gillar vÀl inte bakhjulsÄka vinkeln om jag fattat rÀtt
Polaris XP delar sÀljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka dÀr -> www.satvf.se

Utloggad Paran

SV: kvf 750 2006
« Svar #6 skrivet: 18 november 2011 kl. 11:10:21 »
Min uppfattning av Kawasaki Àr att dom bygger bra maskiner som sÀllan krÄnglar. SÄ jag kan inte hÄlla med om att Kawasaki har mycket problem med sina motorer.

Man ska vĂ€l sköta servicen osv sĂ„ gĂ„r dom lĂ€nge.  :rtfm:
-=CF-Moto Z-Force 800 ex -14=-
-=Kawasaki Brute Force 750 EPS -12=- *sÄld*
-=Kawasaki Brute Force 650 -09=- *sÄld*
-=Linhai 550 EFI V-Twin -09=- *skrÀp*


Utloggad Lowest

SV: kvf 750 2006
« Svar #7 skrivet: 18 november 2011 kl. 15:57:47 »
Har inte mÀrkt att Kawamotorerna ska vara dÄliga har rullat runt 20st hÀromkring och ingen har haft ras pÄ motorerna bara en massa diffras.

Var pÄ nÄgra som kamkedjorna blev dÄliga annars inga problem.

Jag leker hela tiden pÄ bakhjulen bÄde pÄ land och i vatten och det som hÀnder Àr att det kommer in olja i luftburken om man Äker lÀngre strÀckor.
Har man bara rÀtt mÀngd olja i motorn sÄ funkar det.

Min har rullat lite över 1100mil och Àr orörd i motorn.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad asko

SV: kvf 750 2006
« Svar #8 skrivet: 18 november 2011 kl. 20:04:54 »
Ok ! tack för era svar,jag har förstÄtt att man ska vara noga med olje nivÄn,och inte Äka pÄ bakhjulen för lÀnge,o det blir nog inte nÄgot större problem för mig ,efter som jag bara skulle bli glad om jag har en fungerande maskin.Jag har hittat 4 st motorer till salu ,samtliga med skurna vevlager!!!! samt min som var total skrot ,
Men nu Àr jag nÀra mÄlet ,sÄ om nÄgon kan rekomendera en sÀker leverantör med reservdelar frÄn USA sÄ blir jag jÀtte glad !!!!!! ;D

Utloggad DM

SV: kvf 750 2006
« Svar #9 skrivet: 18 november 2011 kl. 20:53:09 »
ta en titt pÄ www.motosport.com de har alla oem delar i webshopen
Kawasaki BruteForce 750 EPS 2013

Utloggad asko

SV: kvf 750 2006
« Svar #10 skrivet: 18 november 2011 kl. 22:38:03 »
Sidan verkar ok ! har har ni handlat dÀr ??
En sak förbryllar mig med kawasaki,om mitt vÀnstra ramlager Àr dÄligt sÄ mÄste jag köpa bÀgge motorblocks halvorna för 18000 sek ??????
sjukt!??
fan skulle köpt en ny snöskoter!
 :help:

Utloggad asko

SV: kvf 750 2006
« Svar #11 skrivet: 18 november 2011 kl. 22:58:16 »
Det var inte meningen att lÄta deppig ,men det har varit lite mycke motgÄngar med min brute.Jag ser slutet pÄ tuneln nu ,förhoppningsvis rÀcker det med lite slipning av veven o nya lager .men budgeten Àr snart överskriden !
Ska jag byta kolvringar?
ska jag byta kolvbultar?
Tacksam för svar !

 


Online just nu.

160 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Johan U
Flest online idag: 183. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme