Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: köpråd 525/550/550 efi  (läst 8366 gånger)

Utloggad Decson

köpråd 525/550/550 efi
« skrivet: 30 oktober 2011 kl. 22:21:53 »
Har snöat in på att byta ut hillbillytrucken (Taro) mot en atv för att kunna förena nytta med nöje. Har suttit i några veckor och läst i märkesavdelningarna bland goes, cf, dinli osv men har fastnat för tgb, verkar vara hållbara maskiner även om det inte är marknadens rappaste, att man sen får två stycken till priset av en can-am gör ju inte saken sämre :) Dessutom är dom ju nästsnyggast av alla atv jag sett efter 800xmr!

Vad är skillnaderna mellan 525 och 550? Stel axel på 525 vet jag men är det nå mer? Samma motor på 503cc?

Hjulingen ska användas till korvgrillning/hajk, sista minuten shopping, plogning, och vara slitvarg i hästhagen, frakta torvbalar, gödselsäckar, hösäckar/småbalar, gravid sambo.. enklare jobb alltså och inga dränkningar i surhål


ÅF ligger väl nästintill nästgårds och han har tgb av alla modeller hemma, beggad 525 och nya 550 förg./efi
2009 525 190mil med packväska och plog 60'000
ny 550 inkl plog 75000
ny 550 inkl plog och mindre enaxlad trädgårdsvagn 80000
ny 550 efi inkl plog 80000
sök på tommysmotor på blocket om ni vill se och läsa om dom aktuella maskinerna

Vilken modell skulle ni som har lite erfarenhet av maskinerna valt?
525 är ju billigare men begagnad och äldre, nyare=bättre?
efi är ju lockande, men är det värt det? dessutom nytt och obeprövat
trädgårdsvagnen är ju helt klart lockande, lerigt vid utfodringen så man kan kasta på höet och köra in det i skogen där det är mindre söndertrampat. Dock 20'000 dyrare än 525an, för 20000 får man en rejäl boggivagn och ett par hundra liter bensin..
samtliga 550 kan fås med 5års garanti för 3750:-

Kom med lite input, fördelar nackdelar, saker ni upptäckt i efterhand som ni gärna hade vetat vid valet och kvalet osv, hur dom känns mot andra maskiner i samma prisklass osv osv.

Mvh David
« Senast ändrad: 30 oktober 2011 kl. 22:25:23 av Decson »
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad jägaren

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #1 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 06:00:41 »

Hjulingen ska användas till korvgrillning/hajk, sista minuten shopping, plogning, och vara slitvarg i hästhagen, frakta torvbalar, gödselsäckar, hösäckar/småbalar, gravid sambo.. enklare jobb alltså och inga dränkningar i surhål

Mvh David

Har du en gravid hustru rekomenderas en annan hjuling för tgb 525 gör ca 90 på mätaren men ca 70 i verkligheten dvs ca crousing fart vid 2/3 gas 55-60 km/h  :nono: annars är det nog en bra maskin.men det vore ju synd att behöva förlösa barnet på nya hjulingen  :help:

Utloggad stefanland

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #2 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 08:57:38 »
Tja jag skulle satsat på 550EFI då har du en bra och trevlig maskin! ()p

Utloggad Decson

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #3 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 10:00:33 »
Har du en gravid hustru rekomenderas en annan hjuling för tgb 525 gör ca 90 på mätaren men ca 70 i verkligheten dvs ca crousing fart vid 2/3 gas 55-60 km/h  :nono: annars är det nog en bra maskin.men det vore ju synd att behöva förlösa barnet på nya hjulingen  :help:

Haha ja.. :) Nej men ärligt så förstår jag mig inte på toppfartshysterin riktigt, ska man åka fort får man väl köpa en Hayabusa, ska hon få värkar i hästhagen får hon tukta dom 500m på fullgas hem till bilen vi kommer ha varm till BB =)

Hittade förresten vagn snarlik den som ingick med nypris 4500 så alternativet 550+vagn kan vi stryka.

stefanland, har du godkänt alla modellerna? Några förbättringar som kommit med åren/modellerna du lagt märke till?
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Pv544

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #4 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 10:45:30 »
Ja, ska man åka fort så ska man naturligtvis åka annat än fyrhjuling. Lika om man jagar bränsleförbrukning.
Men fyrhjuling är ju roligt och praktiskt ibland.

Jag var lite sugen på tgb 550 förut, tyckte den såg riktigt bra ut och var skön att köra. Dock blev jag lite besviken på effekten, kändes väldigt snäll. Variatordriften drog jämnt och fint hela vägen på det ex jag körde, så man fick aldrig någon känsla av att det drog iväg på ett roligt sätt.
Jag skulle byta upp mig från en Kymco mxu300, men kände inte att 550in räckte till för att motivera det stora hålet i plånboken. Så jag "snålade" och slog till på en beg 800a istället som gladde både gastummen och plånboken.

Om du känner att en 500cc räcker till åt dig så tror jag att tgb är ett bra val, men provkör lite olika maskiner så känner du själv vad som är lämpligt.
Kollar du runt i forumet så är det väldigt många som jagar mer effekt, från 50-1000cc så vill många ha ut lite extra. Så det finns alltid en risk för ökad törst.

Ang toppfart så är det inte direkt toppfarten som är intressant, det är nog få arbetsmaskiner som är bekväma att åka med i farter över 80-90km/h. Dock så är det ju skönt med en maskin som man kan åka med i den farten utan att ligga på max.

Tgb är rätt snygga tycker jag med, och det är ju bra däck som sitter på från början. Fast jag förstår inte vitsen med 14" fälg.

att man sen får två stycken till priset av en can-am gör ju inte saken sämre :)
Nja, nu jämför du ju med en 800 eller 1000. Går du ner till 500 så hamnar du väl runt 100 för en vägreggad. Och då får du en cylinder till och servo med i priset.

Men ta det lugnt och provkör olika, både märken och storlekar. Kanske även duger med en tgb 460.
Har du kompisar som kör så prova deras och även i terräng och grusväg. Det är roligare än man tror att lorta ner sig lite lagomt. Och snart är det vinter, då blir det ju ännu roligare att vara barnslig och leka i snön!
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad stefanland

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #5 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 13:20:24 »
Haha ja.. :) Nej men ärligt så förstår jag mig inte på toppfartshysterin riktigt, ska man åka fort får man väl köpa en Hayabusa, ska hon få värkar i hästhagen får hon tukta dom 500m på fullgas hem till bilen vi kommer ha varm till BB =)

Hittade förresten vagn snarlik den som ingick med nypris 4500 så alternativet 550+vagn kan vi stryka.

stefanland, har du godkänt alla modellerna? Några förbättringar som kommit med åren/modellerna du lagt märke till?
Tja det har ju tillkommit elektisk inkoppling av 4wd semat IRS från de första maskinerna annars är det mest mindre förbättringar. Diffen fram är oxå förbättrad sedan första 425:an.
Blev klart bättre montering efter att franska armen valt dessa till sitt tjänstefordon så det är inge dåliga maskiner en bruksmaskin.
Har kört en 425 som testrigg för diverse extrautrustning i snart 3 år och den har fått gå tufft men utan problem efter att den gamla diffen sprack och byttes ut.
Så jag skulle utan tvekan köpa en maskin igen ()p

Utloggad Decson

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #6 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 21:14:44 »
Tackar för svaren som kommit än så länge, hoppas fler ägare tar sig tid och skriver nån rad om hur dom upplever dom också :)
Har svarat och skrivit lite med fet stil i citatet för att det ska vara förståeligt vad jag svamlar om.



Ja, ska man åka fort så ska man naturligtvis åka annat än fyrhjuling. Lika om man jagar bränsleförbrukning.
Men fyrhjuling är ju roligt och praktiskt ibland.
Precis, säljer man den mycket praktiska Taron för 30kkr och lägger pengarna på en praktisk fyrhjuling, då kostar nöjet bara 50kkr om hela maskin ligger på 80000 :)

Jag var lite sugen på tgb 550 förut, tyckte den såg riktigt bra ut och var skön att köra. Dock blev jag lite besviken på effekten, kändes väldigt snäll. Variatordriften drog jämnt och fint hela vägen på det ex jag körde, så man fick aldrig någon känsla av att det drog iväg på ett roligt sätt.
Om man då jämför två 500cc med ca 40hk, blir tgb'n avhängd eller hänger den på bara det att den har sån jämn effektkurva så det aldrig blir någon woweffekt?
Att den är snäll är nog bra på sitt sätt, jag har ju ingen tidigare erfarenhet av atv och om sambon provar och får upp ögonen, istället för blir skrämd av nån ettrig bålgeting kanske det blir en var  ()p

Jag skulle byta upp mig från en Kymco mxu300, men kände inte att 550in räckte till för att motivera det stora hålet i plånboken. Så jag "snålade" och slog till på en beg 800a istället som gladde både gastummen och plånboken.

Om du känner att en 500cc räcker till åt dig så tror jag att tgb är ett bra val, men provkör lite olika maskiner så känner du själv vad som är lämpligt.
Har kikat lite hos de ÅF som finns i närheten, märkena som finns är canam, polaris, goes, cf, dinli, cektek, tgb och tws. Canam verkar vara lite extremare, mer trimmad maskin som kräver mer service och en hel del bekymmerstrådar med knack servoproblem osv, visserligen många användare också så procentuellt kanske det jämnar ut sig, polaris är säkert bra grejer men sån plastig front! goes/cf/dinli/cektek verkar alla ha sin beskärda del av problem, i övrigt så är det första fyrhjulingen så det jag märker under en provtur är typ att den fungerar..
Kollar du runt i forumet så är det väldigt många som jagar mer effekt, från 50-1000cc så vill många ha ut lite extra. Så det finns alltid en risk för ökad törst.
Jo, helt klart, Audin på gården var ju pigg när man köpte den med sina 220hk, nu kikar man på chip och avgassystem  :whip:
Ang toppfart så är det inte direkt toppfarten som är intressant, det är nog få arbetsmaskiner som är bekväma att åka med i farter över 80-90km/h. Dock så är det ju skönt med en maskin som man kan åka med i den farten utan att ligga på max.
Sant!
Tgb är rätt snygga tycker jag med, och det är ju bra däck som sitter på från början. Fast jag förstår inte vitsen med 14" fälg.
Nja, nu jämför du ju med en 800 eller 1000.Skyldig Går du ner till 500 så hamnar du väl runt 100 för en vägreggad. Och då får du en cylinder till och servo med i priset. Egentligen tycker jag att det börjar bli för dyrt redan med 80000, men som någon skrev i en annan tråd, hellre helnöjd för 80 än halvnöjd för 50tusen, borde väl kolla mer begagnat men dränkta maskiner utan garanti kan bli mer problem än nöje, lite grisen i säcken känns det som

Men ta det lugnt och provkör olika, både märken och storlekar. Kanske även duger med en tgb 460.
Har du kompisar som kör så prova deras och även i terräng och grusväg. Det är roligare än man tror att lorta ner sig lite lagomt. Och snart är det vinter, då blir det ju ännu roligare att vara barnslig och leka i snön!
Tyvärr är det lite tunt med atv här i byn, det är brorsan som åker cektek och nån gubbe på en äldre grizzly tror jag, men det är ingen panik än, först bli av med taron som sagt..


Tja det har ju tillkommit elektisk inkoppling av 4wd semat IRS från de första maskinerna annars är det mest mindre förbättringar. Diffen fram är oxå förbättrad sedan första 425:an.
Blev klart bättre montering efter att franska armen valt dessa till sitt tjänstefordon så det är inge dåliga maskiner en bruksmaskin.
Har kört en 425 som testrigg för diverse extrautrustning i snart 3 år och den har fått gå tufft men utan problem efter att den gamla diffen sprack och byttes ut.
Så jag skulle utan tvekan köpa en maskin igen ()p
  Det låter ju riktigt positivt!  ()p  ÅF sa något om ny starkare startkrans på 550, något problem du känner till? 

Än en gång, tack för svaren och trevlig kväll!
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad stefanland

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #7 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 22:21:24 »
Tackar för svaren som kommit än så länge, hoppas fler ägare tar sig tid och skriver nån rad om hur dom upplever dom också :)
Har svarat och skrivit lite med fet stil i citatet för att det ska vara förståeligt vad jag svamlar om.



  Det låter ju riktigt positivt!  ()p  ÅF sa något om ny starkare startkrans på 550, något problem du känner till? 

Än en gång, tack för svaren och trevlig kväll!
Nej startkransen är mig veterligen inget vanligt problem men har säkert förekommit!

Utloggad Pv544

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #8 skrivet: 31 oktober 2011 kl. 23:42:53 »
Ang effekt: Jag tror Tgb går rätt likvärdigt mot andra 500cc som kymco, cf och goes. Jämför du mot "märkesmaskiner" så är det nog lite varierat, vissa tar ju ut lite mindre än andra. Och tex can-am vill ju gärna vara värst i varje klass, så där är nog kanske deras 400 mer jämförbar (framförallt när deras 500 är v-twin).
Även cf/goes är väl rätt snälla i effektkurvan, inget som lättar på framhjulen i onödan. Har hört att Kymcon ska kännas lite vassare, men har bara provat en sån litegrann så jag vet inte direkt hur den går jämfört med andra.

Jag började ju med en Kymco 300a, och sen skaffade en Linhai 300 för att det var roligt att ha två maskiner (mest för utflykter med familjen eller åkning med kompis), och jag var sugen på 4x4 också.
När man åkte mer och lite värre körning så blev man sugen på bättre och större maskin.
Och jag kan säga att när jag och tanten åker så kör hon gärna Outlandern, eller om hon åker en vända själv. Hon testar nog inte maxfarten direkt men uppskattar när det rör på sig ändå. Hon hade säkert gillat en 500cc lite mer. Fast skulle jag byta ut Linhaien så skulle jag gärna ha hittat en outlander 400 max, bra med plats för passagerare och förmodligen en rätt lagom andramaskin.

Alla märken har ju sina bekymmer, vissa mer än andra. Sen finns ju det massor med olika köpare. Väldigt varierat hur man sköter sin maskin. Och en del som badar med sina maskiner pysslar nog om dom ordentligt också, så att köpa en sån kan säkert vara helt ok också.
Vissa som köper en DYR (enligt köparen) maskin tar nog hand om den riktigt bra, om dom själva anser den vara dyr. Är nog värre som tycker dom köper något billigt som inte behöver samma omtanke. Sen vad maskinen kostar är ju en annan sak....
Men klart att du ska köpa en maskin som du känner för, det är bättre att bli nöjd oavsett vad prislappen blir.

Servicepriser och intervaller varierar ju rätt mkt, kan skilja en hel del bara vad olika handlare tycker och tror. Men just Tgb har nog rätt långt mellan sina serviceintervaller, och det kan man ju tycka borde tyda på att dom tror på sina grejer.
Du får väl göra lite jämförelsekalkyler.
Själv kände jag att jag gärna köpte begagnat för att slippa kravet på service hos speciella verkstäder samt att det i en del fall blir långa och tråkiga väntetider/tvister ang garantier och sånt.
Ska man köpa nytt och dyrt ska det ju funka smidigt tycker jag, och man läser ju om jobbiga fall här och där.
Så skippar man nytt så kan man ju spara 20-30k och då har man ju en rejäl buffert för ev reparationer. Plus att man slipper dom täta servicarna i början och inkörningen.
Min outlander var inkörd i 2500 mil när jag köpte den.  ()p

Vet inte vart du bor, men du pratade ju om Tommys motor. Jag har väl 5 mil dit, och köpte min Kymco där. Och är du sugen på att testa en grym Linhai eller en Outlander så är du välkommen på en provtur.
Och blir du riktigt kär i Linhaien så kanske du kan prata bytesaffär med Taron.  ;)
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Decson

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #9 skrivet: 7 december 2011 kl. 14:30:17 »
ATV-forumet och blocket rannsakas dagligen, om man bara kunde bli av med hillbillytrucken och göra slag i saken :)
Man blev ju lite skeptisk när man läste om långa väntetider på reservdelar men det verkar ju inte Tommysmotor lida av, men man hann ju börja snegla åt terrängreggade större maskiner typ brute force och king quad.. men då lär man köpa till winch och plog till en kostnad av?????kr.

Gud Vad jag velar!

Så här går tankarna dag in och dag ut i huvet:
Ny 550 med vinch och plog, 75-80000, det är ju iaf nytt och har garanti om nåt händer måste servas hos åf under garantitiden som är upp till fem år, till synes laglig på väg. Men så tar man bort strypningarna och åker lika olagligt som om den vore terrängreggad, varför ska man då åka vägreggad till en högre kostnad?
Andrahandsvärdet idag på en två år gammal maskin är nästan nere på 50%

Kawasaki kvf 750 -11 ny från biketrade, 87900, två års garanti (lär väl servas hos åf antar jag), terrängreggad, billigare per månad, förmodligen bättre andrahandsvärde.

KVF 750 -11 ny från fordonshandel, 81900, 1 års garanti som täcker det mesta, servas hos godkänd verkstad, i övrigt som ovanstående kvf.

suzuki KQ 750 -11 -12 85-87000 som ovanstående +servo

Beggad tgb 550, från 48000, serva själv, gissningsvis inte lika beprövad som kvf/lta, lite oroväckande att dom ligger ända nere på 48000 utan att bli sålda, nästan halva priset på 2år..

Sådär ungefär går tankarna från det jag vaknar tills jag somnar, ena dagen lutar det åt ena hållet, nästa dag lutar det åt andra hållet. =)
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Pv544

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #10 skrivet: 7 december 2011 kl. 15:07:30 »
Det är väl inga jättedyra plogar eller vinschar följer med original, en liknande vinsch kanske man kan få för 2000:- och en plog kanske man kan få för runt 5000:-.
Men det är ju priser som gäller om du köper löst, handlar du en ny maskin så får ju säkert bättre priser. Eller om man hittar bättre grejer begagnat, kommer ju ut en del ibland som knappt är använt.

Satt och kollade maskiner själv nyss (fast man inte ska handla så är det ju alltid kul att kolla runt).
http://www.blocket.se/gavleborg/Can_Am_Outlander_650_37185895.htm?ca=6&w=2
Den såg ju fin ut, och förmodligen en bättre investering än en ny tgb. 
http://www.blocket.se/gavleborg/Kawasaki_bruteforce_750_37443202.htm?ca=6&w=2 plog också.

Har du kollat närmare på dom där biketrade? Tänkte på garantier och sånt, så allt är som det ska. Har inte hört talas om dom förut.

Vägreggade maskiner ligger ju lite högre i värde, om man nu jämför av samma modeller. Tex can-am finns ju det en del av både terräng och väg. Men kollar du Kawa eller annan japanare så blir det ju rätt glest med vägreggade.

Men, provkör! Så känner du nog direkt vilken storlek på maskin du vill ha.... Det är ju ändå en hel del pengar, så köp rätt direkt.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Decson

SV: köpråd 525/550/550 efi
« Svar #11 skrivet: 13 december 2011 kl. 23:05:44 »
Rannsakade ekonomin lite mer rationellt och beslutade mig för att spara in cirka 20000, åker på söndag och kollar/hämtar en tgb 550 -11 med några få mil på mätaren  :djump: Nåt speciellt man ska kolla atv överlag eller tgb specifikt?
Mvh David
TGB Blade 550 -11

 


Online just nu.

113 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen
Flest online idag: 132. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • 800max: Blinkersproblem höger funkar vänster blinkar alla fyra
    16 oktober 2020 kl. 08:02:47
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd