Jag väntar fortfarande på att du ska dra igång ett Turbo projekt Oskar
Jaja men allt detta är ju ditt problem och inte mitt, så jag säger BYGG Ja en liten turbo som laddar tidigt måste ju helt klart vara att föredra på en skogsmaskin. Annars händer inget sen kommer laddat och man sitter smetad i ett träd.Turbo borde man ju hunna hitta en begagnad från minigrävare eller Bobcat, de har ju samma typ av motorer och borde också vilja ha laddtryck på låga varv.Dieseln är väll lite längre än en vanlig AC så borde väll finnas tomutrymme för att få plats med turbon? På våran Can-am 400 max finns det oändligt med döutrymme bakom motorn. Laddkylare känns ju överskattat och tar plats.Är det samma diffar i Dieseln som övriga AC? Fast deras bensinare kanske inte har mera vrid Skulle original pump klara av att leverera tillräckligt med diesel? Eller måste man byta/bygga om den.
haha, ja det kommer, så småningom... ska ge mig på ett annat projekt att montera V8diesel i en fordson traktor först...
2500 är riktigt bra pris! Och Majorens växellåda verkar palla för sjukt mycket, finns ju en snubbe som kör 800hk Scania V8 på original Major låda. Blir det motorn direkt på traktor växellådan eller med en automatlåda mellan? Båda har ju sina för och nackdelar.