Men det verkar som om fyrhjuliga motorcyklar skall ha sin B-behörighet kvar, men gällande de trehjuliga finns det förslag om att kräva A1 samt A.Personligen hade jag gärna sett att fyrhjulingar skulle få två klasser, dels en som nu på 20 häst och B-kort, och sen en fri klass som då krävde annan behörighet, tex A.Håller med dig till fullo !!
Tex A-kort skrev jag...Bla därför att man då kanske är lite mer riskmedveten än vad de med endast B är...Och oavsett vad folk tror så är det MYCKET värre att smälla i 90 än 70... eller 120 än 90... osv.Hur ofta ser man shortskillar och bikinitjejer på mc?Det händer, men det är rätt sällan.På fyrhjuling är det dock mer regel än undantag sommartid....det är bara ett exempel.
Citat från: Hydro skrivet 14 oktober 2011 kl. 16:20:27Tex A-kort skrev jag...Bla därför att man då kanske är lite mer riskmedveten än vad de med endast B är...Och oavsett vad folk tror så är det MYCKET värre att smälla i 90 än 70... eller 120 än 90... osv.Hur ofta ser man shortskillar och bikinitjejer på mc?Det händer, men det är rätt sällan.På fyrhjuling är det dock mer regel än undantag sommartid....det är bara ett exempel.Bara för att jag har bara BE CE och inte A på mitt körkort så fattar inte jag att det är värre att krocka i 90 mot 70 eller 120 mot 90 Jag visste inte att det ingick krocktest när man tar A-kort.Jag vet inte hur det ser ut vid dej men häromkring åker vi inte i shorts eller bikini när vi åker hjuling.
TexPå fyrhjuling är det dock mer regel än undantag sommartid....det är bara ett exempel.