Lokaltidningen i Huddinge hakar på "nyhetstrenden" http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_mihu#
Citat från: yello skrivet 18 oktober 2011 kl. 22:44:52Lokaltidningen i Huddinge hakar på "nyhetstrenden" http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_mihu#Den artikeln var i alla fall saklig/ärlig till skillnad hur SVT tog upp problemet.
Dessvärre är det ingen direkt vinkling i inslaget, det som borde framgått är att bilderna är från legal körning på bana.Jag arbetar själv med hjuling i ett av dom berörda områdena, och har kontakt med både biologer och naturvakter.Jag kan härmed FÖRSÄKRA att området lidit OERHÖRDA skador av både hjulingar och bågar, jag blir så inihelvete FÖRBANNAD på SVINEN som ställt till detta.Situationen för många olika arter är allvarlig P:G:A skadorna.Hjulspåren kan direkt jämnföras med dikning i syfte att "torrlägga" marker.Jag kan även FÖRSÄKRA att beslutande politiker och tjänstemän kommer att trycka på polisen för att lagföra vandalerna.Samma politiker och tjänstemän ska eventuellt besluta om körbanor för oss, hur fan kan någon vara så jävla naiv och tro att dom visar välvilja till detta.NEJ dom vet ju hur vi är, SKITSTÖVLARNA SKA VI STOPPA TILL VARJE PRIS, kommer man resonera.Till er små sketna TATTARE som är skyldiga, jag kan försäkra att den som torskar kommer dömas till mångmiljonbelopp i skadestånd, jag ska själv frivilligt och med tillstånd lura bakom en gran med hjulingen, och jävlaranama med nöje fånga in er.
sen tror ju inte jag att det är en ATV åkare som mejjat ner ett staket för att sladda runt i en ring i en hage? För att sedan köra i meterdjupa spår? säger emot sig själv lite? så medias vinkling är ett faktum. Försvarar inte att man kör sönder natur reservat. Men nånting som görmig riktigt förbannad är när dubbelmoralen kommer fram, typ i stil med: När jag ser tattare som åker atv i skogen ska jag mejja ner dem med mina snökedjor. Så jävla patetiskt. TOMMA TUNNOR SKRAMMLAR HÖGST
Citat från: anersimyra skrivet 14 oktober 2011 kl. 16:58:24Dessvärre är det ingen direkt vinkling i inslaget, det som borde framgått är att bilderna är från legal körning på bana.Jag arbetar själv med hjuling i ett av dom berörda områdena, och har kontakt med både biologer och naturvakter.Jag kan härmed FÖRSÄKRA att området lidit OERHÖRDA skador av både hjulingar och bågar, jag blir så inihelvete FÖRBANNAD på SVINEN som ställt till detta.Situationen för många olika arter är allvarlig P:G:A skadorna.Hjulspåren kan direkt jämnföras med dikning i syfte att "torrlägga" marker.Jag kan även FÖRSÄKRA att beslutande politiker och tjänstemän kommer att trycka på polisen för att lagföra vandalerna.Samma politiker och tjänstemän ska eventuellt besluta om körbanor för oss, hur fan kan någon vara så jävla naiv och tro att dom visar välvilja till detta.NEJ dom vet ju hur vi är, SKITSTÖVLARNA SKA VI STOPPA TILL VARJE PRIS, kommer man resonera.Till er små sketna TATTARE som är skyldiga, jag kan försäkra att den som torskar kommer dömas till mångmiljonbelopp i skadestånd, jag ska själv frivilligt och med tillstånd lura bakom en gran med hjulingen, och jävlaranama med nöje fånga in er. Ok. Menar du mig? Eller slänger du skit på alla. Möjligtvis är jag en Tattare. Vad är det? Vänligen förklara dig.Jag har ingen aning om vad du pratar om då jag bor i skåne. Det är din sakliga ton och dina välformulerade argument som stör mig lite. I sakfrågan kan du mycket väl ha rätt, men jag orkar inte bry mig. Är ny i forumet. Trodde vi var vuxna som kunde föra en saklig debatt. Kan inte som ny medlem rapportera ditt inlägg till moderator. Det är kanske jag som har fel.