För mig är det att vikla nyheter om man lyckas få lagligt filmat material till att verka vara brottslig handling. Tycker också att det är vinklat så att all fyrhjulskörning är av ondo, vilket ju är helt fel.Det är ju synd när alla får skit. Ta bara de här trevliga människorna som också tycker om att köra fyrhjuling:Artikel i Norrtälje Tidning: http://norrteljetidning.se/motor/1.1311440-de-reser-pa-fyra-hjulDe sköter sig nog förträffligt men lär ändå få gliringar och ilskna blickar tack vara inslag där poängen är att hjulingar bara ställer till otyg.Idiotkörningar kommer vi antagligen aldrig ifrån tyvärr, oavsett hur många ställen som finns att köra på. Det kommer nog alltid finnas folk som kör olagligt, såna som t.ex. inte har körkort (eller annan behörighet) för sina leksaker, eller kör stulna maskiner, och de lär vi ju inte se på platser där det är tillåtet att köra. Nej, de kommer nog även i framtiden att köra sönder skogar är min gissning. Det vore nog rätt att De åker dit. Tycker dock det vore synd om någon som "sköter sig hyffsat" ska få sitta i stupstocken.Kör man bara på rätt sätt kan markägare t.o.m. tycka att det är bra att man åker lite på deras mark. Det blir ju så fina stigar att gå på när man är ute och plockar svamp eller bara beundrar naturen [/quoteVisst,visst håller med dig.Men här har redovisats körning i specifika områden.Någon allmän åsikt om hjulingar och bågar har inte framförts.Otyget har beskrivits med bilder på laglig åkning vilket sannerligen borde framförts av flera orsaker.Skadorna däremot är reela och inget som är filmat på en körbana, jag tänker skriva till redaktionen om detta
Citat från: Pegazus_Online skrivet 13 oktober 2011 kl. 22:31:02Citat från: Micce skrivet 13 oktober 2011 kl. 22:13:35Om det här hade vart frankrike skulle 300 atvs surra runt regeringsbyggnaden nu i protest. Men en svensk tigerprecis min tanke men om denna hetsjakt fortsätter så får man vell se till att träffas allihop och åka inne i stan tillsammans en hel dag och fråga folk på stan sen om dom tycker att vi skall få fortsätta åka i stan och på allmänna vägar mer eller om det skall sanktioneras ut områden för atv/mc att åka på istället.[/quote Hm :hmmm:en väldigt egendomlig tanke,hetsjakt?, på vadå? några SLÖDDER har valt att köra sönder markerna i två naturreservat, och dessutom FÖRSTÖRA för alla seriösa åkare.Detta har rapporterats i media.Vad kommer politikers och allmänhetens inställning till körområden bli p.g.a. "hetsjakten" på SLÖDDREN?.Nej, kamma till sig nu .Begrip att det är en rapportering om grov skadegörelse i naturreservat, utfört av SLÖDDER som skulle förbjudas att ens titta på en hjuling i all framtid jag säger inte att det är ok att göra som dom gjort men jag kallar det hetsjakt för detta är bara vad myndigheterna och en del andra väntat på för att kunna få mer vind i seglen när det gäller körandet med atv på allmän plats bland annat. Jag orkar inte sitta här och förklara mig bara för att du inte tycker om mina inlägg jag har annat bra för mig (som att ut och åka tex) jag väntar och ser vad tiden får utvisa om detta och kör med mitt eget huvud vilket har fungerat dom senaste 10-11 åren.
Citat från: Micce skrivet 13 oktober 2011 kl. 22:13:35Om det här hade vart frankrike skulle 300 atvs surra runt regeringsbyggnaden nu i protest. Men en svensk tigerprecis min tanke men om denna hetsjakt fortsätter så får man vell se till att träffas allihop och åka inne i stan tillsammans en hel dag och fråga folk på stan sen om dom tycker att vi skall få fortsätta åka i stan och på allmänna vägar mer eller om det skall sanktioneras ut områden för atv/mc att åka på istället.[/quote Hm :hmmm:en väldigt egendomlig tanke,hetsjakt?, på vadå? några SLÖDDER har valt att köra sönder markerna i två naturreservat, och dessutom FÖRSTÖRA för alla seriösa åkare.Detta har rapporterats i media.Vad kommer politikers och allmänhetens inställning till körområden bli p.g.a. "hetsjakten" på SLÖDDREN?.Nej, kamma till sig nu .Begrip att det är en rapportering om grov skadegörelse i naturreservat, utfört av SLÖDDER som skulle förbjudas att ens titta på en hjuling i all framtid
Om det här hade vart frankrike skulle 300 atvs surra runt regeringsbyggnaden nu i protest. Men en svensk tiger
HUSMOR såg då fan inte trevlig ut, en ful jävla mössa med volanger på över pappilotterna, eller hur det nu stavas
Papiljotter? Men Anders hur gammal är du?
Citat från: anersimyra skrivet 14 oktober 2011 kl. 09:56:01Citat från: Pegazus_Online skrivet 13 oktober 2011 kl. 22:31:02Citat från: Micce skrivet 13 oktober 2011 kl. 22:13:35Om det här hade vart frankrike skulle 300 atvs surra runt regeringsbyggnaden nu i protest. Men en svensk tigerprecis min tanke men om denna hetsjakt fortsätter så får man vell se till att träffas allihop och åka inne i stan tillsammans en hel dag och fråga folk på stan sen om dom tycker att vi skall få fortsätta åka i stan och på allmänna vägar mer eller om det skall sanktioneras ut områden för atv/mc att åka på istället.[/quote Hm :hmmm:en väldigt egendomlig tanke,hetsjakt?, på vadå? några SLÖDDER har valt att köra sönder markerna i två naturreservat, och dessutom FÖRSTÖRA för alla seriösa åkare.Detta har rapporterats i media.Vad kommer politikers och allmänhetens inställning till körområden bli p.g.a. "hetsjakten" på SLÖDDREN?.Nej, kamma till sig nu .Begrip att det är en rapportering om grov skadegörelse i naturreservat, utfört av SLÖDDER som skulle förbjudas att ens titta på en hjuling i all framtid jag säger inte att det är ok att göra som dom gjort men jag kallar det hetsjakt för detta är bara vad myndigheterna och en del andra väntat på för att kunna få mer vind i seglen när det gäller körandet med atv på allmän plats bland annat. Jag orkar inte sitta här och förklara mig bara för att du inte tycker om mina inlägg jag har annat bra för mig (som att ut och åka tex) jag väntar och ser vad tiden får utvisa om detta och kör med mitt eget huvud vilket har fungerat dom senaste 10-11 åren.Tvärtom min vän, ditt inlägg är inget som jag inte "tycker om".Du upplever inslaget som hetsjakt, jag som arbetar i området vet att det inte är frågan om någon hetsjakt på hjulingåkare.En enorm markförstörelse har rapporterats, tyvärr med bilder från laglig åkning.Problemet måste uppmärksammas,vore terrängåkning var mans rättighet skulle detta innebära en katasrof för vår gemensamma fauna.Mvh Anders
Om någon varit med i klippen på TV'n och det varit laglig körning tycker jag ni ska trycka till TV4 som använder en laglig körning som exempel på buskörning.---
Om någon varit med i klippen på TV'n och det varit laglig körning tycker jag ni ska trycka till TV4 som använder en laglig körning som exempel på buskörning.I mina ögon vore det ju samma som att någon sa att folk saboterade och körde vårdslöst och sen visade ett klipp på mig när jag kör crossbana. Media behöver sig en fet smäll för dom vet att dom skruvar på saker och ting bara för att få det att klirra i kassan, och det är DU som ATV åkare som får betala för det