Jag köpte en begagnad Loncin 110cc men nu efter att ha kört med den en tid så började kedjan hoppa. Det visade sig att det berodde på ett slitet drev. Nu har jag suttit och ringt runt och försökt få tag på ett nytt drev men det går inte så bra. Det är en maskin som nog har ett par år på nacken. Någon som har tips om var jag kan få tag på delar?
Citat från: "Boddie"Jag köpte en begagnad Loncin 110cc men nu efter att ha kört med den en tid så började kedjan hoppa. Det visade sig att det berodde på ett slitet drev. Nu har jag suttit och ringt runt och försökt få tag på ett nytt drev men det går inte så bra. Det är en maskin som nog har ett par år på nacken. Någon som har tips om var jag kan få tag på delar?http://www.motorpro.se/säljer Loncin, ring o hör med dem.[/quotTack ska du ha! Har kollat med diverse återförsäljare av Loncin utan resultat men förhoppningsvis så löser det sig nu. Jag kom på att jag känner en av säljarna på ATV Sweden
Det där var ju inte det lättaste det är en sak som är säker. Jag har nu pratat med ATVSWEDEN som är generalagenter på Loncin och han kunnde inte hjälpa mig. Han hade grejer till dom maskinerna han har nu, tyckte det var lite märkligt då dom ju faktiskt är generalagenter så jag påpekade det. Han sa då att dom kunnde ta hem det men att dom inte skulle få hem några containrar förän om ett par månader -Skitkul! Drevet är ju inget problem då det bara är att ta hem ett drevämne och sen borra hål mm själv i det för bultarna och gänga upp det. Men jag behöver ju även den delen som sitter på axeln som man skruvar fast drevet på. Det här var ju inget kul och grabben som är jättesugen på att få köra!!