Hej!Innan jag köpte min raptor 350 så läste jag flitigt på detta forum.Läste bland annat att grenröret brukade spricka på dessa maskiner.Så nu har jag kört 120 mil med min och hela tiden väntat på att det skulle spricka. idag var tiden inne. den började låta förjävligt så jag kikade under och visst hade det spruckit rejält!! precis där röret går in i cylindern. fy fan vad bittert!Eftersom det verkar hända på alla dessa från yamaha så tycker man ju att dom borde bygga lite kraftigare. Måste väll bli dyrare för yamaha att byta nya till allihopa hela tiden än att göra det riktigt från början. för jag antar att när jag nu får en ny (förhoppningsvis på garantin) så kommer även den gå sönder efter 100 mil till. och så kommer det väll fortsätta tills jag köper mig ett helsystem för 6000 kr istället. kanske är det dom vill??så nu får den stå tills den 1 augusti när jag har service inbokat. tråkigt :evil: det var ju kul så länge det varade.Staffan
jag tycker också dom borde fixa den innan.. ska ringa dom idag men tror inte det händer något. jag ringde förra veckan och frågade om jag kunde få tidigare servicedatum men icke. det är fullt upp sa han. inte en chans.så det är väll bara att vänta..sen får jag väll svetsa den nya och hoppas på det bästastaffan