När det finns vägreggade arctic cat 425 för 67 tusen? såg en annons på sista sidan i senaste ATV-quad tidningen som kom idag.
...ni får gärna försvara kymcon kan hända att det är samma maskin, men jag är 97% säker på att ACn är betydligt billigare än kymcon om man kollar vad den totalt kostat dig den dag du säljer den! dessutom har den ju 25cc mer tycker själv att alla som inte köpt polaris 500 utan ist valt en kina maskin har gjort bort sig...men är min åsikt
Vem har köpt en Polaris 500 för 90 tusen?Ny kostar den väl 74-nånting, inklusive moms.
De som råkar ut för diverse problem skulle i många fall fått de problemen med vilken maskin som, då det i många fall faktiskt är ägarrelaterat.Höjer man maskinen då frestas vinklarna i knutarna.Monterar man större hjul då frestas både axlar och upphängning, styrning mm.Monteras sen clutchkit så kommer ofta effekten mer våldsamt....och sen om man har dessa attribut, då kör man ofta på lite värre ställen än vad du kanske gjort under dina 130 mil.Och då får man räkna med ett viss omsättning på delar.Många med ny värstingfyrhjuling har minimal motorvana/terrängvana och även det är orsak till många stillestånd....och sen då detta med att hela tiden dränka sin maskin... kylarna sätts igen och sväller och kylning uteblir, mm, mm... elfel osv...De som kör standardmaskiner från Kawa, CA mfl, de har rätt få problem....även om de kör mycket i skogen. Men visst finns det barnsjukdomar hos de flesta, kanske allra mest hos Polaris... och de BORDE ju faktiskt veta hur man skall konstruera en hållbar och funktionsduglig hjuling, med all den erfarenheten de borde ha... men men...
Ganska kul att så fort man inte ägt en maskin så får man absolut inte snacka negativt om den.För man har ju enligt många inga erfarenheter från den då.Men om man tex kör ihop med en som har en Raptor och man delar garage tex.Man kör/servar/mekar/lagar ihop i garaget är inte det att räkna som erfarenhet? Man ser ju brister fel lika bra som ägaren gör, då man ofta får vara med och rätta till skiten.