Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: varför köpa lågprismärke?  (läst 7786 gånger)

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
varför köpa lågprismärke?
« skrivet: 6 oktober 2011 kl. 21:38:58 »
När det finns vägreggade arctic cat 425 för 67 tusen?
såg en annons på sista sidan i senaste ATV-quad tidningen som kom idag.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Hydro

SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #1 skrivet: 6 oktober 2011 kl. 21:58:16 »
...eller en Polaris 800-twin för 85?
http://www.blocket.se/gavleborg/Polaris_800_EFI_1_165___MANAD_36478768.htm?ca=21&w=3

(terrängreggad ja, men även de maskinerna har runda hjul och kan köras)
  ()p
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad jaas

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 863
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Minst motor på träffen!
    • Visa profil
SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #2 skrivet: 6 oktober 2011 kl. 22:29:32 »
Nu vet jag inte hur det är med Arctic Cat 425, men är du helt 100 på att det är en "kvalitetsmaskin"?

Min AC 366 är ju egentligen en Kymco 400, så är den bättre kvalle bara för det står AC på plasten istället för Kymco?  ;)

Efter lite sökning kan jag med 99% säga att 425 är VÄLDIGT lik min 366 i chassit, och eftersom min i princip delar allt utom plasten med Kymco 400 är alltså Arctic Cat 425 en Kymco 400 med några flera CC :rtfm:

Men det är klart, kvaliteten ökar ju drastiskt för att det står Arctic Cat på tanken :help:
« Senast ändrad: 6 oktober 2011 kl. 22:55:31 av jaas »
Arcitc Cat 366 2008 - Liten men naggande god

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #3 skrivet: 6 oktober 2011 kl. 23:10:16 »
det är inte bara det som avgör, det brukar ju vara betydligt bättre garantier och ÅF som är lättare att ha att göra med när det gäller märkesmaskiner, och värdetappet är inte lika stort på ett känt märke heller.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad jaas

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 863
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Minst motor på träffen!
    • Visa profil
SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #4 skrivet: 6 oktober 2011 kl. 23:32:26 »
Om återförsäljaren är bra eller inte har väll inte ett skit med vilket märke han säljer, har träffat många trevliga som säljer "kinamaskiner".....Och du behöver ju inte leta länge här på forumet för att hitta folk som gnällt över tillexempel Can-am återförsäljare.

Vad det gäller garantier så har tillexempel Kymco 3år medan Arctic Cat har 2. Reservdelar till min maskin, är billigare om jag köper av kymco iställer för Arctic Cat fast det är EXAKT samma pryl!
Arcitc Cat 366 2008 - Liten men naggande god

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
    • PITEÅ STÖTDÄMPARSERVICE
SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #5 skrivet: 7 oktober 2011 kl. 08:15:49 »
Om återförsäljaren är bra eller inte har väll inte ett skit med vilket märke han säljer, har träffat många trevliga som säljer "kinamaskiner".....Och du behöver ju inte leta länge här på forumet för att hitta folk som gnällt över tillexempel Can-am återförsäljare.

Vad det gäller garantier så har tillexempel Kymco 3år medan Arctic Cat har 2. Reservdelar till min maskin, är billigare om jag köper av kymco iställer för Arctic Cat fast det är EXAKT samma pryl!



 ()p ()p ()p ()p ()p ()p
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad IceMannen

SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #6 skrivet: 7 oktober 2011 kl. 08:39:44 »
jag tycker dom här bilderna beskriver mycket


Hisun 700

Utloggad TAZ™

SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #7 skrivet: 7 oktober 2011 kl. 17:31:46 »
...ni får gärna försvara kymcon kan hända att det är samma maskin, men jag är 97% säker på att ACn är betydligt billigare än kymcon om man kollar vad den totalt kostat dig den dag du säljer den! dessutom har den ju 25cc mer :)

tycker själv att alla som inte köpt polaris 500 utan ist valt en kina maskin har gjort bort sig...men är min åsikt
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad jaas

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 863
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Minst motor på träffen!
    • Visa profil
SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #8 skrivet: 7 oktober 2011 kl. 18:28:22 »
Jag försvarar inte Kymco, tycker bara det var kul när Oskar "kastade skit" och hyllade samma maskin fast det nästan bara är olika dekaler på tanken.

Visst kan det vara så att Kissen har ett större andrahandsvärde fast det beror bara på att köparen tror de får en bättre maskin för det står AC på tanken. Om AC ägaren köper delar av AC så har han väldigt snabbt ätit upp de kronor han vinner vid försäljning.
Arcitc Cat 366 2008 - Liten men naggande god

Utloggad vespa

SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #9 skrivet: 7 oktober 2011 kl. 22:33:10 »
Samma maskin men lite komiskt att Artic cat kallar den 425 när den har 443cc. Kymco Ljuger lite åt andra hållet och kallar sin 450. Här är en länk om ni vill läsa vad lite amerikanare tycker om det.

http://www.arcticchat.com/forum/general-atv-discussion/299104-350-425-whos-engine.html
« Senast ändrad: 7 oktober 2011 kl. 22:35:33 av vespa »

Utloggad t1an

SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #10 skrivet: 7 oktober 2011 kl. 23:35:33 »
Men visst blir man lite svettig när tex Polaris krossar sina axlar på löpande band, Arctic Cat som knappt håller ihop ifrån fabriken, Kawasaki som bryter axlar som en annan byter kalsonger.

Med tanke på att maskinerna nästan kostar 150 000 för dom värre modellerna så undrar man nästan vad man betalar för.

Om man ser på CF Moto nya X8 så ser man verkligen att kineserna lär sig fort vad vi vill ha här uppe i "Norden" och det gäller snart kvaliteten med.

Det är väl Can-Am som verkar vara det märket som håller kvaliteten respektive priset (nästan iaf).

Jag har kört 130 mil med min SMC 700 utan några problem, och det verkar nästan vara "otroligt" om man läser i "märkes" sektionerna.

Visst betalar jag lätt 150 000 för en märkes maskin, men då ska det vara K VA L I T E T  :)

Bruksmaskin: Polaris Sportsman 1000 XP -2016  ()p
Leksak: Rapier 450
Såld = CF-Moto Rancher UTV
Såld = Arctic Cat 1000xt -14
Såld= Kawasaki KFX 700 !!
Såld = SMC 700

Utloggad Hydro

SV: varför köpa lågprismärke?
« Svar #11 skrivet: 7 oktober 2011 kl. 23:55:10 »
De som råkar ut för diverse problem skulle i många fall fått de problemen med vilken maskin som, då det i många fall faktiskt är ägarrelaterat.
Höjer man maskinen då frestas vinklarna i knutarna.
Monterar man större hjul då frestas både axlar och upphängning, styrning mm.
Monteras sen clutchkit så kommer ofta effekten mer våldsamt.
...och sen om man har dessa attribut, då kör man ofta på lite värre ställen än vad du kanske gjort under dina 130 mil.
Och då får man räkna med ett viss omsättning på delar.

Många med ny värstingfyrhjuling har minimal motorvana/terrängvana och även det är orsak till många stillestånd.

...och sen då detta med att hela tiden dränka sin maskin... kylarna sätts igen och sväller och kylning uteblir, mm, mm... elfel osv...

De som kör standardmaskiner från Kawa, CA mfl, de har rätt få problem.
...även om de kör mycket i skogen.
 
Men visst finns det barnsjukdomar hos de flesta, kanske allra mest hos Polaris... och de BORDE ju faktiskt veta hur man skall konstruera en hållbar och funktionsduglig hjuling, med all den erfarenheten de borde ha... men men...
 
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

 


Online just nu.

135 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
skogsvarelse
Flest online idag: 145. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    Idag kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd