Finns ingen speciell bilskrot för ATV/quad utan de hamnar oftast på bilskrotarna. Men blir ju jobbigt att ringa runt till alla de. Bildelsbasen.se har MC-Delar i sina listor men inte quad. Jag ringde för något år sedan runt till alla snöskoter skrotar i Norrland när jag letade delar till min Polaris 250 ATV men svaret jag fick från alla var att det var väldigt sällan de fick in några fyrhjulingar.
Jo visst är det så, men finns ju de som tillexempel brinner. Och de brukar ju oftast inte lagas.
Får kolla lite på ebay, kanske dyker upp något där Förresten är det någon som vet om det fortfarande går att köpa bromsskiveämnen, dvs skivor som du själv får borra bulthålen på?Jag vet att Lelles mc sålde sådana för ett antal år sedan, men jag kan inte hitta det nu för tiden.I värsta fall kan man ju beställa skivor hos ISR i Tumba
Citat från: eimsy skrivet 27 september 2011 kl. 23:56:39Får kolla lite på ebay, kanske dyker upp något där Förresten är det någon som vet om det fortfarande går att köpa bromsskiveämnen, dvs skivor som du själv får borra bulthålen på?Jag vet att Lelles mc sålde sådana för ett antal år sedan, men jag kan inte hitta det nu för tiden.I värsta fall kan man ju beställa skivor hos ISR i Tumba Vad är ISR i Tumba för någon firma?