Citat från: Hydro skrivet 29 september 2011 kl. 12:20:47Detta var något nytt... och märkligt...Sorry om jag kom med osanningar, men på alla andra hjulingar brukar det bara vara en knapp man håller in och på så vis förbikopplas varvstoppet.Detta med diffspärr mm känns både invecklat och korkat. Ja jag har en sån overide funktion men gör ingen skillnad vid bakning med diff och utan diff. Tro bara den gör att man kan köra snabbare framåt? 30kmh + Jo ska du "baka" i grus med en "slänt" på sorry kunde inte låta bli :headbang:behövs det diffspärras i bland och 4 WD vara inkopplat Jag va ute nu ikväll och backa på grus med en slänt, inte brant alls direkt. Jag kommer inte upp, måste diffa för att kunna komma upp. Diffa ska man väl bara göra i nödläge. Inte för att backa
Detta var något nytt... och märkligt...Sorry om jag kom med osanningar, men på alla andra hjulingar brukar det bara vara en knapp man håller in och på så vis förbikopplas varvstoppet.Detta med diffspärr mm känns både invecklat och korkat.
Men var är då override-knappen??
Citat från: Hydro skrivet 29 september 2011 kl. 21:23:17Går din maskin fortare bakåt än framåt??? ,tänk på att det kanske funkar som på potatisar, trycker man inte in overideknappen funkar inte heller 4/wd Ps, undrar om Oskar eller nu
Går din maskin fortare bakåt än framåt???
Diffspärren är inget du ska ta till bara vid ett nödläge.Du ska lägga i spärren i god tid INNAN du hamnar i "NÖDLÄGE".Alltså, ska du köra under förhållanden där tvåhjulsdriften eller (fyrhjulsdriften utan diffspärren ilagd) inte kan ta dig fram, då ska du spärra diffen.Diffspärren är ett HJÄLPMEDEL! som behövs under besvärliga körförhållanden framförallt i terräng. Mvh Anders
Citat från: dalis skrivet 1 oktober 2011 kl. 19:52:06Men var är då override-knappen?? på en CF X5 som ju är kusin med en Goes, så sitter knappen på framsidan av vänster handtag och den är märkt med en varningstriangel