enda användningsområdet för en Terräng är en bonde som bara ska ha den på sin egen gård.
Jo är ju just det att du måste ta bilen med släp för att ta hojen dit du ska för att köra. Blir bara ett jävla meckande fram och tillbaka. Bättre att bara sätta sig på och köra dit man vill, samt svänga av vart man vill
Citat från: Oskar P skrivet 21 september 2011 kl. 15:24:58 enda användningsområdet för en Terräng är en bonde som bara ska ha den på sin egen gård.Helt fel, krävs ingen bonde för att ha bra användning av en terrängreggad.Låter som en insnöad stadsbos resonemang Jag är ingen bonde, dock äger morsan och farsan skogsmark som jag bla kör och hugger ved/timmer på. Sedan har vi skiften på olika ställen vilket ger det möjligt att transportera sig kortare sträckor mellan dessa på allmän väg. Detta duger än så länge för mig för att fylla mitt behov som det är idag gällande vägkörning. Vilken typ av maskin man ska köpa beror ju på vilka förutsättningar man har, har man mark själv eller har man mark som bekanta eller vänner kan tänkas upplåta för körning kan mycket väl en terrängreggad vara rätt. Dock kanske man behöver släp för att ta sig till körstället
insnöad stadsbo, haha jag är nog så långt från det man kan komma!
...sen så åker jag ibland en 8-milstur runt i kommunen på småvägar, vandringsleder och allmänna vägar, det hade inte varit möjligt utan vägreggat...
Citat från: Oskar P skrivet 21 september 2011 kl. 19:47:11...sen så åker jag ibland en 8-milstur runt i kommunen på småvägar, vandringsleder och allmänna vägar, det hade inte varit möjligt utan vägreggat...Nu har ju inte du vägreggat heller...