Jag har också en Dinli 270. Men min funkar riktigt kanon! Min har inte krånglat ett dugg. Visst var baksvingen klen och svajig, men den fick man ju bytt gratis(uppdatering). Så nu har jag en sving som jag upplever som riktigt bra. Jag hade ett fabrikationsfel på några kransar i startanordningen. Jag hörde av mig till min åf, och inom en vecka var allting fixat, å maskinen var tillbaka hos mig.Jag tycker det verkar som om det mesta hänger på vilken ÅF man har. Skulle tro att ni/Dinli270 har haft oturen att hamna hos en icke alltför seriös ÅF. En sån som bara vill tjäna pengar och skiter i största allmänhet i hur det går för kunden så länge han får sälje maskiner till varje pris.Jag tycker du ska ringa till Sarner direkt. Å strunta i att gå genom din ÅF. Skulle tro att han är en hal jävel som använder sarners namn för att själv slippa undan lite bättre. Du kan ju prova iallafall.Kanske har han sålt en maskin som egentligen skulle ha skickats tillbaka till sarner. I mina fall så har sarner varit riktigt seriösa! ps, min maskin gör 100km/t. Har kört ca 150 mil, inga problem. Å det gör alla andra som jag pratat med också. Stå på dig, det är ite roligt att gå med dessa problem i bakuvudet.
Citat från: "Tumult_79"Jag har också en Dinli 270. Men min funkar riktigt kanon! Min har inte krånglat ett dugg. Visst var baksvingen klen och svajig, men den fick man ju bytt gratis(uppdatering). Så nu har jag en sving som jag upplever som riktigt bra. Jag hade ett fabrikationsfel på några kransar i startanordningen. Jag hörde av mig till min åf, och inom en vecka var allting fixat, å maskinen var tillbaka hos mig.Jag tycker det verkar som om det mesta hänger på vilken ÅF man har. Skulle tro att ni/Dinli270 har haft oturen att hamna hos en icke alltför seriös ÅF. En sån som bara vill tjäna pengar och skiter i största allmänhet i hur det går för kunden så länge han får sälje maskiner till varje pris.Jag tycker du ska ringa till Sarner direkt. Å strunta i att gå genom din ÅF. Skulle tro att han är en hal jävel som använder sarners namn för att själv slippa undan lite bättre. Du kan ju prova iallafall.Kanske har han sålt en maskin som egentligen skulle ha skickats tillbaka till sarner. I mina fall så har sarner varit riktigt seriösa! ps, min maskin gör 100km/t. Har kört ca 150 mil, inga problem. Å det gör alla andra som jag pratat med också. Stå på dig, det är ite roligt att gå med dessa problem i bakuvudet.Har försökt att prata med Erik Saner när vi var hos vår ÅF, men det var lönslöst. Han avbröt mig hela tiden och ville inte höra på problemen. ÅF skulle försöka fixa problemen, men sedan händer det inte mycket mer. Han skulle hört av sig till oss i måndags, men har inte hört av sig ännu. Enligt vår ÅF kan inte han påverka Saner något.. Ett stort plus till mekanikerna hos vår ÅF som är kompetenta och duktiga!
Citat från: "Dinli 270"Citat från: "Tumult_79"Jag har också en Dinli 270. Men min funkar riktigt kanon! Min har inte krånglat ett dugg. Visst var baksvingen klen och svajig, men den fick man ju bytt gratis(uppdatering). Så nu har jag en sving som jag upplever som riktigt bra. Jag hade ett fabrikationsfel på några kransar i startanordningen. Jag hörde av mig till min åf, och inom en vecka var allting fixat, å maskinen var tillbaka hos mig.Jag tycker det verkar som om det mesta hänger på vilken ÅF man har. Skulle tro att ni/Dinli270 har haft oturen att hamna hos en icke alltför seriös ÅF. En sån som bara vill tjäna pengar och skiter i största allmänhet i hur det går för kunden så länge han får sälje maskiner till varje pris.Jag tycker du ska ringa till Sarner direkt. Å strunta i att gå genom din ÅF. Skulle tro att han är en hal jävel som använder sarners namn för att själv slippa undan lite bättre. Du kan ju prova iallafall.Kanske har han sålt en maskin som egentligen skulle ha skickats tillbaka till sarner. I mina fall så har sarner varit riktigt seriösa! ps, min maskin gör 100km/t. Har kört ca 150 mil, inga problem. Å det gör alla andra som jag pratat med också. Stå på dig, det är ite roligt att gå med dessa problem i bakuvudet.Har försökt att prata med Erik Saner när vi var hos vår ÅF, men det var lönslöst. Han avbröt mig hela tiden och ville inte höra på problemen. ÅF skulle försöka fixa problemen, men sedan händer det inte mycket mer. Han skulle hört av sig till oss i måndags, men har inte hört av sig ännu. Enligt vår ÅF kan inte han påverka Saner något.. Ett stort plus till mekanikerna hos vår ÅF som är kompetenta och duktiga!Jäkla tråkigt! Ring han igen, efter att problemen fortfarande inte är lösta. Det är ju det sämsta att tiga. Gapa stort och högljudt brukar vara bättre, lycka till!
Man kanske skulle göra en sida till på detta forum, där man listar dom ÅF som folk köpt av och sedan får alla ranka dessa efter egna erfarenheter?Då är det ju lätt att se vilka man inte ska vända sig till och då lär dom snart försvinna.Det enda sättet att få seriösa ÅF är att klaga högt och ljudligt/synligt.Jag tycker det är fel att klaga för mycket på en viss maskin, då alla har sina problem, men dessa fel kan lösa sig om ÅF är seriös./B
ok. Tråkigt, har din kompis haft samma otur som du? eller fungerar hans fint?