Beror väl på vilket försäkringsbolag du har. Har för mig att Folksam inte godkänner att den står utomhus på hemadressen, och ska den stå ute nån annanstans så är det dubbla klass 3 lås som gäller.Sen vad det ska fästas i låter jag vara osagt, betong känns ju bättre än trä dock. Har dom gett sig tusan på att stjäla den så gör dom det iallafall.
Det enklaste är väl att dra kedjan genom en bärarm fram.Visst går den att skruva bort, men det arbetet lägger nog knappast en tjuv ner.Annars går det ju att dra kedjan in i ramen om du bara har en nog lång kedja.
Det kan jag inte svara på. Jag har länsförsäkringar.Dom kräver i alla fall att den ska vara låst med ett godkänt lås i ett fast föremål. Även om den står inlåst i ett garage.Exakt vad ett fast föremål var fick jag inget riktigt svar på...
Citat från: Cable Guy skrivet 11 september 2011 kl. 21:47:21Det kan jag inte svara på. Jag har länsförsäkringar.Dom kräver i alla fall att den ska vara låst med ett godkänt lås i ett fast föremål. Även om den står inlåst i ett garage.Exakt vad ett fast föremål var fick jag inget riktigt svar på...jag snacka just med läns och det räcker med en klass 3 kedja och ett klass 3 lås, om man har ett larmat garage som jag har ska kedjan sitta på iallafall.Man behöver inte låsa fast den i nått det fråga jag specefikt.Sa även att jag byggt en ny bod som jag ska förvara leksakerna i och då sa han att samma gäller där med låset.Sen passa jag på att fråga om det här med finders som börjar dyka upp och man slipper självrisken om man har ett godkänt system.Länsförsäkringar själva höll på att titta på en lösning ochså nu om en finder som dom skulle erbjuda.Och just nu fanns det inga specefika märken som var godkända utan hadde man kvitto så var det inga problem.Det var faktis en riktigt trevlig kille som jag fick snacka med =) Han berätta lite andra saker åsså som hur mycket problem dom haft i mitt område å så vidare, det va lite intresant att höra =) Då vi snacka ganska specefik fyrisar.Men han sa även att ring altid ditt försäkringsbolag och fråga vad som gäller för då får man veta exakt sa han.