Goes är väl kina, skulle man nog kunna säga.Större maskiner brukar väl dela mkt delar med CF moto.Goes 450x är väl lika som Hyosung rapier fast med annan plast. Sen finns det väl någon 300cc som är byggd (eller samma) som Aeon, så det kan ju vara lite lurigt att klassa in Goes någonstans rakt av.Nu är det ju inget ovanligt att märken delar komponenter eller säljer andra maskiner med annan plast/klistermärken. Det gäller ju även märken som Polaris, Arctic cat och Can-am. Då är det 2-300cc maskiner som oftast är byggda av någon tillverkare från Taiwan, som Kymco eller Aeon tex.Ang Monstra så finns det lite läsning här tex:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34452.0Speciellt när det gäller lite udda saker så funkar ju sökfunktionen på forumet utmärkt.
Köpte ATV-Quad nr. 4 (tidningen) i förrgår på macken och i den fanns ett test av just Monstra AX 300.(Den här tidningen www.atv-quad.se)Enl. dem så finns godsaker men en hel del som de inte gillade. De lyckades t.ex. bara få upp den i 60 km/h enl. mätaren (52,4 enl. GPS). Sen är det ju ändå upp till var och en... Kan ju vara bra läsning om man är intresserad av Monstran.
Citat från: Marco Askin skrivet 4 september 2011 kl. 16:39:33Köpte ATV-Quad nr. 4 (tidningen) i förrgår på macken och i den fanns ett test av just Monstra AX 300.(Den här tidningen www.atv-quad.se)Enl. dem så finns godsaker men en hel del som de inte gillade. De lyckades t.ex. bara få upp den i 60 km/h enl. mätaren (52,4 enl. GPS). Sen är det ju ändå upp till var och en... Kan ju vara bra läsning om man är intresserad av Monstran.60 bara? Den jag provade låg runt 70 men de gå fört fort för sådan maskin tycker jag.Jag kolla på en idag å den verka mer robust än allroad 300.Stog de nåt i den tidning om den var svag?
Citat från: Sper skrivet 4 september 2011 kl. 18:02:57Citat från: Marco Askin skrivet 4 september 2011 kl. 16:39:33Köpte ATV-Quad nr. 4 (tidningen) i förrgår på macken och i den fanns ett test av just Monstra AX 300.(Den här tidningen www.atv-quad.se)Enl. dem så finns godsaker men en hel del som de inte gillade. De lyckades t.ex. bara få upp den i 60 km/h enl. mätaren (52,4 enl. GPS). Sen är det ju ändå upp till var och en... Kan ju vara bra läsning om man är intresserad av Monstran.60 bara? Den jag provade låg runt 70 men de gå fört fort för sådan maskin tycker jag.Jag kolla på en idag å den verka mer robust än allroad 300.Stog de nåt i den tidning om den var svag?De testade ju en strypt maskin, dvs. en vägreggad, och de skriver att den därför ska ha sina kraftbegränsningar vad gäller hästkrafter. De skriver även att om man förväntar sig att det ska vara en vinthund på vägen blir man fort besviken.Du borde försöka hitta på den där tidningen och läsa allt själv. (Känns inte riktigt ärligt att skriva av för mycket från deras test, de lever ju av att sälja sin tidning hehe). Det fanns alltså både bra och dåliga saker med den. De lär väl även testa maskiner som kostar långt över 100K och det går ju inte att jämföra Monstran med såna maskiner antar jag. Oftast får man ju en maskin efter vad man betalar. Själv köpte jag en CF-Moto X7 för ett tag sen, också en kines, och är mycket nöjd (och då har jag mjukkört en can-am i några veckor innan och jämför med den).
Maskiner upp till 300cc brukar inte vara direkt strypta, ev avgas mest för ljudnivån och kanske ett lägre varvstopp i vissa fall.Men 75-80 borde den göra när den är inkörd tycker jag.
Citat från: Pv544 skrivet 4 september 2011 kl. 19:19:57Maskiner upp till 300cc brukar inte vara direkt strypta, ev avgas mest för ljudnivån och kanske ett lägre varvstopp i vissa fall.Men 75-80 borde den göra när den är inkörd tycker jag. Ja, så kanske det kan ha varit, att det var därför den inte gick fortare för dem.