Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Är mitt startrelä eller batteri slut???  (läst 2510 gånger)

Utloggad eriksson866

Är mitt startrelä eller batteri slut???
« skrivet: 29 augusti 2011 kl. 20:33:58 »
Hej!

skulle starta hojen idag men den ville inte!
går bra å putta igång.
laddade batteriet först visade laddaren typ inget sen fullt direkt!! verkar konstigt.
Om man slår på tänsningen går de inte tuta inte tillräckligt med ström till de..
Men om försöker starta låter de asmycket om startrelät!
Tror ni det är relä eller batteriet de är fel på?
tacksam för svar!
//Mvh
« Senast ändrad: 29 augusti 2011 kl. 20:39:05 av eriksson866 »

Utloggad Taxi-Micke

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #1 skrivet: 29 augusti 2011 kl. 21:36:32 »
Prova med startkablar från ett annat batteri  ()p
Dinli 450 -08 Såld
Dinli 700 -10

Utloggad vespa

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #2 skrivet: 29 augusti 2011 kl. 22:32:46 »
Finns det inte kräm nog i batteriet för att driva tuten så lär det ju inte klara startmotorn. testa annat batteri eller gör som Taxi-Micke skriver.

Utloggad Robbo

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #3 skrivet: 2 oktober 2011 kl. 22:51:27 »
Hej!

skulle starta hojen idag men den ville inte!
går bra å putta igång.
laddade batteriet först visade laddaren typ inget sen fullt direkt!! verkar konstigt.
Om man slår på tänsningen går de inte tuta inte tillräckligt med ström till de..
Men om försöker starta låter de asmycket om startrelät!
Tror ni det är relä eller batteriet de är fel på?
tacksam för svar!
//Mvh

låter som du behöver ett nytt batteri.....
Polaris Sportsman XPS Forest 850 -11
Räcke bak, liten låda fram
ITP Mega Mayhem 28*11 runt om
MSA Diesel 7*14
Xenon + led lampor

Utloggad eriksson866

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #4 skrivet: 3 oktober 2011 kl. 10:06:50 »
de va batteriet! nytt är på plats!

Utloggad Taxi-Micke

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #5 skrivet: 3 oktober 2011 kl. 13:00:40 »
Dinli 450 -08 Såld
Dinli 700 -10

Utloggad DM

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #6 skrivet: 3 oktober 2011 kl. 16:15:40 »
Antar att du har en Kingquad?

Finns en service recall för just ECU`n som annnars kommer äta upp ditt nya batteri.

Ta en titt på http://www.nyrocatv.com/forum.cgi?viewcat=4&viewtopic=16993

Jag bytte 2st yuasa batterin pga detta...
Kawasaki BruteForce 750 EPS 2013

Utloggad eriksson866

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #7 skrivet: 4 oktober 2011 kl. 10:30:51 »
nej ingen kingquad
är en LTZ 400

Utloggad hammer

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #8 skrivet: 6 oktober 2011 kl. 14:06:39 »
hej  :) Jag har en king Quad 750 jubileumsmodellen 2011 och har precis lämnat in den på  garantiservice
pga den laddade ur?? Det dom gjorde med den var: Att dra en extra jordkabel, med förklaringen att den tar mycket kräm
typ servostyrningen m.m. Vilket för mig låter konstigt?? Men nu så laddar den som den skall :)

Mvh
Kalle

Utloggad DM

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #9 skrivet: 6 oktober 2011 kl. 16:25:29 »
Hmm, låter rätt konstigt ja, jag har då aldrig hört något liknande.

Du kan inte ha nått fel på databoxen iaf med tanke på att din maskin är så ny, rekommenderar dig att köpa en laddare typ CTEK och låta den underhållsladda när du inte kör... Med tanke på att ett batteri går på nästan 2tusen.

Kawasaki BruteForce 750 EPS 2013

Utloggad Lowest

SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
« Svar #10 skrivet: 6 oktober 2011 kl. 17:46:32 »
hej  :) Jag har en king Quad 750 jubileumsmodellen 2011 och har precis lämnat in den på  garantiservice
pga den laddade ur?? Det dom gjorde med den var: Att dra en extra jordkabel, med förklaringen att den tar mycket kräm
typ servostyrningen m.m. Vilket för mig låter konstigt?? Men nu så laddar den som den skall :)

Mvh
Kalle

Kompisen köpte en ny Kingquad och den laddade dåligt och han fick en ny maskin på garantin men den var lika den med.

Laddade han batteriet så funkade den några timmar sen började servon krångla för det blev dåligt med ström i batteriet.

Servon drar ca 25A bara man nuddar styret och dom laddar väldigt lite typ 300W så nästan allt går åt att driva servon.
 
Suzuki/återförsäljaren hade kompisens maskin som testmaskin för att lösa felet.
Dom böt något i motorn har ja för mej och drog nya kablar upp till batteriet. Kablarna är för små orginal därför drar dom nya som är grövre.
Orginal ligger dom för lågt i volten om man mäter med en mätare och efter dom byggde om kompisens så ökade volten på tomgång med över 1volt
Nu funkar den som den ska.

CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

 


Online just nu.

145 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 190. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme