Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: hsun 400cc krångel  (läst 2964 gånger)

Utloggad onka

hsun 400cc krångel
« skrivet: 18 augusti 2011 kl. 15:57:56 »
hejsan har lite krångel med min hsun 400cc ska tydligen vara en bruin kopia? iaf var ute och åkte häromdagen när den började misstända och tappa orken tills den dog sedan dess har den inte startat utan bara "tänt" till när man försöker har kollat gnistan samt bytt stift dock samma fel någon som har några ideer på vad det kan vara? :hmmm:
polaris 500 ho
polaris rzr 800
can am outlander 800
yamaha grizzly 700
goes 520
linhai 300 x2
hyosung 450
hsun maxxus 400
Tgb blade 550
kawasaki klf 300 bayou
can am 500 x2 dps
can am outlander 800
can am renegade 800 xxc
can am outlander 1000 xtp -13
polaris trailboss 350 4x4 -93
cf moto z-force 800 utv -15
polaris sportsman 450
yamaha yfz 450
can am maverick 1000
polaris ace 570
cf moto z-force 800 eps -16
honda bigred 200 

polaris ace 900 -16

Utloggad leo550

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #1 skrivet: 18 augusti 2011 kl. 16:45:13 »
Hej
Börja med att göra rent förgasaren.
kolla även att det kommer bensin från tanken så det inte är stopp i bensin kranen
och titta på insugs gummit och trottel membranet så det inte har lossnat igen.
Har du komp?
Yamaha grizzly 550-11

Utloggad onka

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #2 skrivet: 18 augusti 2011 kl. 17:24:12 »
gått igenom allt som har med förgasare att göra :) dock inte kollat kompen har inte verktyg till det :(
polaris 500 ho
polaris rzr 800
can am outlander 800
yamaha grizzly 700
goes 520
linhai 300 x2
hyosung 450
hsun maxxus 400
Tgb blade 550
kawasaki klf 300 bayou
can am 500 x2 dps
can am outlander 800
can am renegade 800 xxc
can am outlander 1000 xtp -13
polaris trailboss 350 4x4 -93
cf moto z-force 800 utv -15
polaris sportsman 450
yamaha yfz 450
can am maverick 1000
polaris ace 570
cf moto z-force 800 eps -16
honda bigred 200 

polaris ace 900 -16

Utloggad Pv544

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #3 skrivet: 18 augusti 2011 kl. 20:41:21 »
Vill den gå på startgas?
Gör den det så borde det ju vara bränsleproblem. Annars finns det väl säkert en rad till med grejer som kan jävlas.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad onka

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #4 skrivet: 19 augusti 2011 kl. 12:43:36 »
ingen skillnad om man använder startgas den bara tänder till men orkar liksom inte starta :hmmm:
polaris 500 ho
polaris rzr 800
can am outlander 800
yamaha grizzly 700
goes 520
linhai 300 x2
hyosung 450
hsun maxxus 400
Tgb blade 550
kawasaki klf 300 bayou
can am 500 x2 dps
can am outlander 800
can am renegade 800 xxc
can am outlander 1000 xtp -13
polaris trailboss 350 4x4 -93
cf moto z-force 800 utv -15
polaris sportsman 450
yamaha yfz 450
can am maverick 1000
polaris ace 570
cf moto z-force 800 eps -16
honda bigred 200 

polaris ace 900 -16

Utloggad leo550

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #5 skrivet: 19 augusti 2011 kl. 13:30:49 »
kolla ventilspelet kan vara en ventil som står öppen.
Yamaha grizzly 550-11

Utloggad onka

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #6 skrivet: 19 augusti 2011 kl. 15:28:50 »
är det något som du har tid lust och ork med leo?
polaris 500 ho
polaris rzr 800
can am outlander 800
yamaha grizzly 700
goes 520
linhai 300 x2
hyosung 450
hsun maxxus 400
Tgb blade 550
kawasaki klf 300 bayou
can am 500 x2 dps
can am outlander 800
can am renegade 800 xxc
can am outlander 1000 xtp -13
polaris trailboss 350 4x4 -93
cf moto z-force 800 utv -15
polaris sportsman 450
yamaha yfz 450
can am maverick 1000
polaris ace 570
cf moto z-force 800 eps -16
honda bigred 200 

polaris ace 900 -16

Utloggad Pv544

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #7 skrivet: 19 augusti 2011 kl. 16:31:03 »
Man kan ju kolla kompressionen med en sån här:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/Kompressionsprovare/

Sen beror det ju på hur trångt det är också vid stiftet, om man kommer åt bra.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad leo550

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #8 skrivet: 23 augusti 2011 kl. 20:03:20 »
Hjälpte han och titta på maskinen och det var kam kedje sträckaren som var trasig så kammen hade kuggat över
ett tredjedels varv.
Den lilla låsbygeln som håller sträckaren ute verkar vara gjord i blötjärn så den var helt utsliten. :knupple:
Yamaha grizzly 550-11

Utloggad onka

SV: hsun 400cc krångel
« Svar #9 skrivet: 24 augusti 2011 kl. 20:53:01 »
ja stora tack till leo och hans bror som tog sig an fyrhjulingen och lagade den  ()p
polaris 500 ho
polaris rzr 800
can am outlander 800
yamaha grizzly 700
goes 520
linhai 300 x2
hyosung 450
hsun maxxus 400
Tgb blade 550
kawasaki klf 300 bayou
can am 500 x2 dps
can am outlander 800
can am renegade 800 xxc
can am outlander 1000 xtp -13
polaris trailboss 350 4x4 -93
cf moto z-force 800 utv -15
polaris sportsman 450
yamaha yfz 450
can am maverick 1000
polaris ace 570
cf moto z-force 800 eps -16
honda bigred 200 

polaris ace 900 -16

 


Online just nu.

210 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
putti3, Morty,
Flest online idag: 214. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme