Pelle... läs det du skrev.... tycker du det känns moget och informativt?Och relevant?Många köper saker för att skryta, men jag tror inte att Norrhyttan tillhör den minoriteten.Känner honom inte, men "bilden" av honom man fått här är knappast sådan.
Klart som fan det dyraste är bäst. Köp det så blir du glad och kan visa för alla andra du har de dyraste däcken. Sen att man ska köra i 10km/timmen med snökedjor spelar ju mindre roll... För fy fan vilka bra, och framför allt dyra däck jag har!
Duro och Maxxis är i många fall likvärdiga både i pris och kvalité men just BH råkar vara bättre än Duros version i terrängen och på vintern.Prisskillnaden dem emellan borde knappast fälla avgörandet om man vet något om dem.
Jag har ingen koll på Duro, visste inte ens att det fanns ett sådant däck. Men SunF och Wanda är i mina ögon påfallande dyra för att vara kopior. Köper man kopior på märkeskläder eller märkesklockor kommer man ju oftast undan med en bråkdel av originalets pris. Då kan jag förstå att folk lockas att handla kopior för att få lite låtsasflärd. Att man ens kan se däck som en skrytpryl förvånar mig. De kanske möjligen kan tänkas imponera på finniga 740-pojkar, och det är verkligen ingen kategori jag känner för att ställa mig in hos. För er information fyller jag 44 år snart...
Lycka till nu orkar jag inte hjälpa mer till i en meninglös diskussion. Ursäkta jag kom med alternativ till det det dyraste alternativet.
Att du kommer med alternativ är bra, att du kommer med idiotiska påhopp är mindre bra. Folk kommer alltid att ha olika åsikter, det respekterar jag så länge de uttrycks på ett vettigt sätt. Ditt posörantydande kvalade inte som vettigt. Prisskillnaden du visade var större än den jag sett på ett annat håll, det erkänner jag. Hittar dock inga Duro i 27 tum, och de enda SunF på 27 tum är till 14-tumsfälg, så då får jag handla fälgar också.
...Vissa ser det vissa inte...