27x12x9 och 27x12x12 Gick på 5900 ink hos lokala däcknasaren. Lätt att dra momsen om man har möjlighet Då blev dom nästan vad begagnade kostade...Gav 4 lax för mina begagnade. Hua!Jag fick iaf samma eller bättre priser (oftast) hos lokala däckfirmorna än svenska nätsidor. Plus att fraktkostnad försvinner ju
Kolla löffler
Deras hemsida är så jäkla jobbig. Åsså är jag ju över 40, så jag handlar gärna i butik om det går.
Jo visst är den de men efter lite kikade så begriper man den. Det blir dyrare om du ska ta att i någon svensk butik tyvärr.Har handlat av löffler och det gick smidigt som attan, 1 vecka och däcken var hemma.
Om jag räknade rätt skulle däcken från Löffler kosta 6.100 kronor med frakt. Om Niklas handlar dem för 5.900 hos lokal handlare så föredrar jag ju det. Frågan är om någon handlare på mina breddgrader kommer i närheten av det priset.
Antar att prislappen är en annan idag, två år senare. Jag letar Bighorn och ATV-huset vill ha åtta lax för en uppsättning. Vem är billig på dem nu för tiden?
Kan du inte köpa wanda / sun-f / duro istället?Samma mönster och ska du ändå dubba spelar ju inte märket nån roll.Va nöjd med mina duro förutom nåt va lite ovalt.
Jag kanske är naiv, men jag inbillar mig att Maxxis håller högre kvalitet än kopiorna. Gummiblandning och stomteknik spelar stor roll i däck, även på vintern. Kör du kinakopierade vinterdäck på bilen? Jag gör det inte, jag köper Hakka 7 för att de är sjukt mycket bättre än allt annat jag åkt på, och det beror minst lika mycket på gummiblandning, stomme och mönster som på dubben. Vinterdäck är så mycket mer än bara något att fästa dubben i. Men vad jag vet finns inga specifikt utvecklade vinterdäck till ATV - eller gör det?