Vet inte riktigt hur fukten i graset skulle "hoppa" upp pa en fyrhjuling ?, ett hyffsat overdrag som gar halva vagen ner pa dacken sa att det finns utrymme for ventilation fungerar kalasbra. Har haft hjulingar stat ute bade sommar och vinter utan nagra rostangrepp. Ta av presseningen vid behov och lufta av fyrisen, det kommer att bli synlig fukt aven under att bra overdrag.Att lagga en presening pa marken tar ju knappast bort fukten och fukt/dagg salas ju pa preseningen utan mojlighet att rinna av.
gräset håller konstant fuktighet då fukt från marken stiger upp, sedan förångas fukten i gräset och fuktig luft stiger uppåt och når bilens underrede som kanske håller en lägre temp än luften, och då kondenserar fukten på plåten.
Citat från: Oskar [/quote gräset håller konstant fuktighet då fukt från marken stiger upp, sedan förångas fukten i gräset och fuktig luft stiger uppåt och når bilens underrede som kanske håller en lägre temp än luften, och då kondenserar fukten på plåten. Den fukt du har synlig i gräs har precis som på en fyrhjuling kondenserats på kallare underlag, det har med luftfuktigheten att göra. Det lär bli kondens på en presenning oxå som enligt din teori skulle förorsaka en lokal fuktadiabatisk hävning under en fyrhjulingen.Att gräs håller någon slags konstant fuktighet håller jag inte med om,inte heller att just "fuktig" luft stiger uppat. Savida det inte ar en mekanisk havning eller varmare luft an omgivningen.