Vill avvakta tills i morgon då jag ska ha ett nytt samtal med min åf om kompensation. Samtal 1 idag gick till Dealy, till den person som min åf påstår sej ha diskuterat min kompensation med. Han spelar/är ovetande om mitt kompensationskrav och påstår att han inte pratat med min åf om någon frontbåge som min åf tänkt att jag skulle få i komp. Enligt mupp på Dealy skulle en sån ligga på ca 1100:- i kundpris och till och med han tyckte det var lite sniket Han tyckte att, mot min förvåning att det skulle passa sej med hasplåtkit eller nån packväska.Diskussionen fortsätter med väntetiden, han påstår att det är min åf som gjort att det hela ha blivit sinkat i tid för att dom skruvar så sakta där. DÅ BRANN DET KAN JAG LOVA!!!!! Det är det enda som min åf är oskyldig till, för dom har nämligen inte rört en skruv på min hjuling. Skruvade ju själv ur motorn när lådan rasat och körde den till åf dagen därpå för vidare transport.*tystnad i luren*Sedan började han med att det var åf`s fel vid andra tillfället när hela hjulingen skickades iväg, påminde honom att det var HELA hjulingen som skickades då, inte bara motorn. Berättade även för honom hur nöjd jag var med att få tillbaka den med ett gäng ksruv mindre än vad det var när jag skickade den. Saknades ett gäng till plasten under sadeln Men det var ju inte Dealys fel för dom i sin tur anlitade tydligen nån lokal skruvare Det var tydligen mitt fel att den behövde in på det andra besöket för att jag hade misshandlat växellådan. Växelgafflarna var nämligen krökta och sånt gick inte på garantin så jag skulle bara vara glad att jag inte behövde stå för den kostnaden själv. Min sista kommentar till honom blev: "Jag hör av mej lite senare på ett eller annat vis"Samtal 2 gick till åf 27 sekunder senare när jag svalnat något och meddelade att jag pratat med Dealy. Sa till honom att ringa Dealy ögonaböj och reda ut det här en gång för alla. Åf säger som vanligt:"-Jag ringer honom om en timme när han är tillbaka från lunchen"Taxi-Micke: "-Du ringer honom nu för jag har precis värmt upp honom åt dej"Åf: "Ok, jag ringer honom nu med en gång"Åf ringer tillbaka efter en stund och meddelar att han inte fick tag i honom, lovar att prova igen i morgon
Inte precis första gången man läst samma typ av läsning om Dealy på den här sidan och ändå verkar dom sälja en hel del...