Monterade i motorn igår kväll, allt flöt på som det skulle. Första provstarten gick bra tills jag gasade lite så växellådan började röra på sej......värsta stenkrossljudet..... Man blir lite trött på det här nu... Blir nytt samtal med åf idag....
Detta är ju tragiskt, och man lider ju med dig. Men har du ingen teori varför den går sönder, den första höll ju betydligt mycket längre än den uppdaterade utbytta som inte ens höll testkörningen???Kan det vara andra saker som orsakar dessa ras?kanske växelföraren inte ligger i rätt läge och växlarna inte går i ordentligtBorde ju vara dags för en utbytesmotor nu med uppgraderad låda. Och ryker den lika snabbt, så då börjar man ju verkligen fundera. Första lådan var det ju missljud i innan jag gjort 10-mila service fast det tog ett tag innan den rasade helt.Den här gången är jag helt säker på att det var för lite bytta grejer på verkstad, hann ju bara starta den och lät den gå på tomgång en minut innan jag varvade upp den och fick höra det hjärtskärande ljudet. Helt omöjligt att nåt kan ha gått sönder på den tiden.
Har fått besked av åf att det kommer antingen bli ny motor eller en helt ny hjuling, berodde väl på om det fanns en motor att tillgå när min maskin kommer fram till dom. Så i morgon blir det att lasta på kärran....