ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Nya kawwan med servo
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 ... 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Nya kawwan med servo  (läst 15100 gånger)

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Total likes: 135
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #12 skrivet: 7 augusti 2011 kl. 11:58:31 »


nu hittade jag ett skapligt bra klipp iaf..
[/quote]
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #13 skrivet: 11 augusti 2011 kl. 21:53:10 »
Nya Bruten 2012 provkörd ordentligt i lugn o ro, både asfalt, guppig skogs stig, brant slänt och grusväg. Maskinen hade orginal hjul och var språllans ny.
Första intrycket, den är mindre och smäckrare !
Ja så upplevde jag den både stående på sidan och från förarplats, speciellt från förarplats då frontpartiet är antingen kortare eller mer sluttande. Bakpartiet ser också annorlunda ut och ger ett smäckrare/mindre intryck.
Motorn gick otroligt tyst på tomgång, bara susade i motorn. Körning, provade allt som gick att prova under de förhållanden som fanns.
Variatorn "hugger igång" med "klipp" ungefär som när man har ett variator kit. Helt olikt min 2010 som smyger iväg.. 12'an "hugger" tidigt så något högt ingrepps varvtal är det inte. men helt klart en annan variator konfigurering på 12'an jämfört med förr..Gillade jag det njae,,. 150m full ax på asfalt, ja det bär i väg bra men inte så värst mycket värre än förr. Styr servot är hur skönt som helst, men dagens överraskning var den förbättrade vändradien. Mycket bättre än på 2011, kanon svängradie ! Oj vad härligt att svänga så tvärt utan ansträngning. Fjädringen är något mjukare än på en standard 2011. Vi var två som som hoppade och gungade på maskinerna och vi var överens 12'an är mjukare i fjädringen. Åkte korta stunder på en grusväg i 100 knyck, vägen var för kort för längre stunder i sån hög fart så toppfarten kom jag aldrig upp i men den verkar inte gå fortare än gamla modellen. Körning på guppig skogs stig ger en annan känsla med styr servot, svårt att säga riktigt hur det känns, det känns bara annorlunda. Kanske en aning mindre kontakt med vägen men å andra sidan är nog detta bara en vanesak. Vi tittade och inspekterade hela maskinen och det finns mycket som är annorlunda men också mycket som är lika som förr.
Motorn ser annorlunda ut. Avgas systemet helt annat med mer värmeskydd än förr.. Styret med reglage och knappar är samma. Bagage räckena kraftigare och sticker ut mer från karossen speciellt i bak.. På det hela taget är det en helt annan maskin att köra och den kändes väldigt bra. 2012'an är bara 2000kr dyrare än 2011 och det är ju anmärkningsvärt liten prisökning tycker jag.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Total likes: 135
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #14 skrivet: 14 augusti 2011 kl. 17:10:12 »
tackar för infon, nä bara hoppa jag lyckas provköra en sån där snart, de e bara de att ja har hakat upp mig på den där diffen...

om ja byter bort min grizzly så känns de som att ja vill ha en twin den här gången..
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #15 skrivet: 14 augusti 2011 kl. 18:57:10 »
Vad är det med diffen du oroar dig för? Kan du precisera?
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Total likes: 135
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #16 skrivet: 14 augusti 2011 kl. 19:33:04 »
Citat från: Hakerik skrivet 14 augusti 2011 kl. 18:57:10
Vad är det med diffen du oroar dig för? Kan du precisera?

det är ju att de är känt att dom rasat förut, kanske beror på att man bara får i den halvägs me handtaget där o så blir de sallad, de ska tydligen finnas ombyggnadskitt till det, för om ja förstått rätt så är det 0% diff eller 100% som gäller då man drar i handtaget, hade ju vart bättre me typ lameller man spänner åt, känns olustigt då de e kuggar? eller är ja ute på djupt vatten nu?
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #17 skrivet: 14 augusti 2011 kl. 22:06:22 »
Du har nog missuppfattat en del saker. Fram till 2012 funkade fram diffspärren så här:
Diffspärren är en lamelldiff som påverkas av en vajer och ett handtag på styret. Ju mer du drar i vajern/spaken ju mer anspänner du lamellpaketet och desto mer låser diffen. Med andra ord en steglös diffspärr som inte har några elektriska funktioner ej heller några mekaniska kopplingar, medbringare eller splines o dyl som behöver greppa i varandra. Inget kan hugga i, det är bara lameller som kläms i hop. Dessutom ligger några lameller konstant förspända med 14% kraft. Man kan säga att Kawan alltid vid 4x4 drift är 3hjulsdriven plus 14% på det fjärde hjulet (som naturligtvis är ett av framhjulen).
Vad folk tycks ha problem med är att hålla isär funktionerna inkoppling 4x4 läget och diffspärren.
Det är två helt skilda saker. Inkoppling av 4x4 sker med en elektrisk motor som i sin tur påverkar en mekanisk anordning som kopplar ihop främre kardan axel till främre diffklumpen. Föraren trycker på 4wd knappen på styret men elektroniken bestämmer när el motorn skall koppla in 4wd. För att 4x4 el motorn skall koppla in drift till framaxeln måste maskinen rulla framåt i en viss hastighet. Tror det är 2km/tim eller 4km/tim. Står Du stilla och har kört fast med 2wd och aktiverar 4x4 så händer inget förrän hojen rör sig framåt i denna hastigheten. Vart hojen mäter hastigheten vet jag inte. Framhjul eller bakhjul?  Man kan inte göra som Grönis beskrev i en test han gjorde och beskrev i en tråd att lyfta upp bakhjulen i luften och ha framhjulen i marken och aktivera 4wd och tro att maskinen DIREKT skall röra sig framåt på bara framhjulen. Vad som inte är bra är att ge full gas vid fastkörning för då kommer 4x4 mekaniken att hugga i ingrepp, tjong! Om då föraren samtidigt håller in diffspaken och har stora muddäck och sitter fast i ett lerhål så förstår du att det blir krafter.  Lowest här på forumet har skrivit i en tråd om hur 4x4 funkar, hittar inte igen tråden nu men han skrev så här:
Framdiffen är lätt att köra sönder på en Kawa om man fastnar med 2wd i och lägger i 4wd och gasar på så är det lätt att den rasar.
Hjulen ska rulla för att den ska hoppa i riktigt annars kuggar det över och det blir ras.
Jag har alldrig gasat mycket efter jag lagt i 4wd när jag fastnat och diffen har hållit i 736mil.
Men kompisarna som bara lagt i 4wd å gasat på har det rasat för.
Nått att tänka.
Har även märkt att ibland när jag fastnat och lagt i 4wd så har det inte kuggat i riktigt så man har lagt ur 4wd och lagt i den igen och då har det funkat riktigt
Så lägg inte bara i 4wd å gasa då kan det bli ras.


Jag håller med Lowest.
Jag misstänker att somliga förare inte har riktigt kläm på hur sina maskiner funkar.
Jag vet inte hur en 2012'a funkar elektroniskt vid i läggning av 4x4 läget men jag fann inget som tydde på att det eller att lamell diffspärren hade någon annan funktion än 2011 så jag gissar att inget är ändrat.
Hoppas detta hjälpte dig även om det blev lite långt och rörigt,,
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #18 skrivet: 14 augusti 2011 kl. 23:04:00 »
Mig hjälpte det mycket iallafall, tackar :djump:
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Total likes: 135
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #19 skrivet: 15 augusti 2011 kl. 10:29:41 »
Ok så det är lameller man spänner åt med spaken, då är det ju klart en bra grej kör man o håller på o fastna me 4 wd i redan så e de bara nypa åt spaken så driver den på mer fram.

Så alla ras man läser om det är alltså mellan 2 wd o 4 wd ja så är det ju på allt me iläggningsbar drift, den måste ligga i en stund före annars kan de bli strul o ras.
De e ju samma me grizzlyn man måste se till att den ligger i ordentligt innan man gasar.


Är de ingen som ligger med en sprängskiss alt bilder på hur lamellpaketet o de ser ut?

Nu vart ja ännu mer sugen på en kawwa
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad t1an

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1103
  • Total likes: 64
    • Visa profil
t1an
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #20 skrivet: 6 september 2011 kl. 04:02:49 »
Nån som har skaffat sig den nya Kawasaki Bruteforce 2012 ?

Den verkar vara helt klart en trevlig maskin  ()p iaf det man har sett på internet samt specifikationer.

Anmäl till moderator   Loggat
Bruksmaskin: Polaris Sportsman 1000 XP -2016  ()p
Leksak: Rapier 450
Såld = CF-Moto Rancher UTV
Såld = Arctic Cat 1000xt -14
Såld= Kawasaki KFX 700 !!
Såld = SMC 700

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #21 skrivet: 6 september 2011 kl. 08:47:59 »
Citat från: Hakerik skrivet 14 augusti 2011 kl. 22:06:22
Du har nog missuppfattat en del saker. Fram till 2012 funkade fram diffspärren så här:
Diffspärren är en lamelldiff som påverkas av en vajer och ett handtag på styret. Ju mer du drar i vajern/spaken ju mer anspänner du lamellpaketet och desto mer låser diffen. Med andra ord en steglös diffspärr som inte har några elektriska funktioner ej heller några mekaniska kopplingar, medbringare eller splines o dyl som behöver greppa i varandra. Inget kan hugga i, det är bara lameller som kläms i hop. Dessutom ligger några lameller konstant förspända med 14% kraft. Man kan säga att Kawan alltid vid 4x4 drift är 3hjulsdriven plus 14% på det fjärde hjulet (som naturligtvis är ett av framhjulen).
Vad folk tycks ha problem med är att hålla isär funktionerna inkoppling 4x4 läget och diffspärren.
Det är två helt skilda saker. Inkoppling av 4x4 sker med en elektrisk motor som i sin tur påverkar en mekanisk anordning som kopplar ihop främre kardan axel till främre diffklumpen. Föraren trycker på 4wd knappen på styret men elektroniken bestämmer när el motorn skall koppla in 4wd. För att 4x4 el motorn skall koppla in drift till framaxeln måste maskinen rulla framåt i en viss hastighet. Tror det är 2km/tim eller 4km/tim. Står Du stilla och har kört fast med 2wd och aktiverar 4x4 så händer inget förrän hojen rör sig framåt i denna hastigheten. Vart hojen mäter hastigheten vet jag inte. Framhjul eller bakhjul?  Man kan inte göra som Grönis beskrev i en test han gjorde och beskrev i en tråd att lyfta upp bakhjulen i luften och ha framhjulen i marken och aktivera 4wd och tro att maskinen DIREKT skall röra sig framåt på bara framhjulen. Vad som inte är bra är att ge full gas vid fastkörning för då kommer 4x4 mekaniken att hugga i ingrepp, tjong! Om då föraren samtidigt håller in diffspaken och har stora muddäck och sitter fast i ett lerhål så förstår du att det blir krafter.  Lowest här på forumet har skrivit i en tråd om hur 4x4 funkar, hittar inte igen tråden nu men han skrev så här:
Framdiffen är lätt att köra sönder på en Kawa om man fastnar med 2wd i och lägger i 4wd och gasar på så är det lätt att den rasar.
Hjulen ska rulla för att den ska hoppa i riktigt annars kuggar det över och det blir ras.
Jag har alldrig gasat mycket efter jag lagt i 4wd när jag fastnat och diffen har hållit i 736mil.
Men kompisarna som bara lagt i 4wd å gasat på har det rasat för.
Nått att tänka.
Har även märkt att ibland när jag fastnat och lagt i 4wd så har det inte kuggat i riktigt så man har lagt ur 4wd och lagt i den igen och då har det funkat riktigt
Så lägg inte bara i 4wd å gasa då kan det bli ras.


Jag håller med Lowest.
Jag misstänker att somliga förare inte har riktigt kläm på hur sina maskiner funkar.
Jag vet inte hur en 2012'a funkar elektroniskt vid i läggning av 4x4 läget men jag fann inget som tydde på att det eller att lamell diffspärren hade någon annan funktion än 2011 så jag gissar att inget är ändrat.
Hoppas detta hjälpte dig även om det blev lite långt och rörigt,,


jag sa aldrig att den skulle hoppa i på en gång så här skrev jag.

"kom precis in nu efter lite felsökning,  motorn funkar som den ska har testat det så hela den vägen e ok MEN När jag hissar upp bakändan på hojen och lägger i 4x4 så ska den väll dra om bägge framhjulen har kontakt med golvet?
Det gör den inte utan lägger jag i diffen då funkar det men så fort jag släpper diffen rullar bara bakhjulen fast jag har 4x4 i.

Så vad har hänt? e framaxeln körd? värkar ju knepigt om jag kan använda diffen som normalt, det låter inget heller om den utan den går tyst när jag testar.

fan jag trodde att jag skulle komma upp i 100 mil iallfall innan den här börja å jävlas :-("


Sen är det kronhjulet som pajjar i diffarna om nått händer, det klarar inte av kraften. Läs lite på amrikanska forum så kan man se att det här är ett väldigt känt problem. Lika på dom nya 2012 modellerna så är det samma framdiff som på alla andra modeller...och nu är det en endå starkare motor i den... det kommer sluta med att när folk hakar på större däck kommer det pajja endå mer diffar.

Det här kommer bli ett av dom fallgropar som kommer göra att kawwan inte kommer bli så populär igen som man kanske skulle vilja att den blir.

kolla i usa bara... där har kawwan funnits länge men folk köper den inte.. det säger en hel del
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad tompeng2

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
tompeng2
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #22 skrivet: 6 september 2011 kl. 19:34:09 »
Varför pajar kronhjulet då?
Är det när diff lamellerna aktiveras med spaken och 4x4 redan är inkopplad, eller är det för att 4x4 drift har aktiverats och det gasas och diffas när 4x4 el motorn kopplar in driften till framaxeln?
Någon som vet?
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KVF 750efi

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Nya kawwan med servo
« Svar #23 skrivet: 6 september 2011 kl. 19:46:09 »
Citat från: tompeng2 skrivet  6 september 2011 kl. 19:34:09
Varför pajar kronhjulet då?
Är det när diff lamellerna aktiveras med spaken och 4x4 redan är inkopplad, eller är det för att 4x4 drift har aktiverats och det gasas och diffas när 4x4 el motorn kopplar in driften till framaxeln?
Någon som vet?


du kan pajja kuggen på båda sätt, sitter man fast i skiten med 2x2 oxh sopar i 4x4 å gasar för hårt då pajjar drevet.
Det pajjar åsså om du kanske kliver på lite hårt med diffen som det vill sej illa.

Dom två framdiffar jag har kört sönder så va det pinjongdrevet eller hur fasen man stavar det som pajja :D
Det va totalt söndersmulat....alla drev va rensade.

Men det här är allmänt känt att dreven håller för låg kvalite, man kan fråga den som kör en kawwa det e nog vanligare att man kört sönder en framdiff än att det håller. Men sen kan man ju spekulera om andra divs faktorer tex storlek på däcken och hur man kör.Jag körde lungt tyckte jag med kawwan endå pajja det, har även visat min ÅF filmer och han tycker det samma.
Håller man sej till ganska normala hjul så håller det, samma sak på min can-ääämm jag har inte kört sönder någon drivknut än men då har jag kört på snällare däck sen den va ny, å jag har faktis tro det eller inte, gasat med MR:en  :lol:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 ... 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Nya kawwan med servo
 


Online just nu.

577 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Poolersw
Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info