Ta isär och sätt ihop alla kontakter under sadeln, kolla så att stiften inte lossnat i kontakterna samt kolla säkringarna som sitter där. På min hade ett stift lossnat i en av kontakterna samt en av säkringarna hade gått. Verkar vara ganska vanligt att det strular med kontakterna.
Som MrD79 säger så skall du ha ca 14-14.5 volt när hojen går. Så någonstans är det säkert klapp eller dålig kontakt helt enkel om du nu har mätt upp 13volt vid ett tillfälle.
Tycker att om batteriet sög så mycket ström att den inte ladda mer än 12,5v så hade du haft en rätt hyfsad kortis i batteriet. Du hade definitivt inte kunnat starta maskinen med det batteriet.El är väl helskoj, så länge som det funkar...
Som tidigare skrivbenter: kolla stiftkontakterna, innan du börjar byta Stator, CDI mm... gjorde det misstaget på en Raptor 660. Visade sig vara ett stift i en kontakt med ett halvt dussin stift i. När kom detta problem? Var det direkt eller övertid? Efter en tvätt eller liknande?MvH
Vet att det finns fler trådar, men hitta inget svar.Har ingen laddning, 12,7 med motorn avstängd & 12,56 med motorn igång med lyse. Går det att mäta upp generatorströmmen någonstans, före reläet?Hittade 2 grova röda som sitter på varsin sida ett litet relä under sadeln, sitter en säkring där också, den ena röda gav samma som batteriet & den anndra gav inget alls . Vore evigt tacksam för lite hjälp.Är det dyrt att byta generator? & är den svår att byta själv?Många frågor som hoppas på svar.