följer konsumentverket stenhårt..inte så bra reklam för dom.
Konsumentverkets riktlinjer är ju det MINSTA man MÅSTE följa som företagare!! Är grejorna bra och man står för felen man gör så kan man ju lämna längre garantier. Eller hur? Titta på Kymco tex. Har för övrigt en Sprillans ny Kymco KXR 250 på G för 38.000:- låter det vettigt som första hoj och prismässigt? Vad tycker ni?
Eftersom detta är min första fyrhjuling, har aldrig ens kommit i närheten av en tidigare, så vet jag ju inte hur mkt jag kommer att använda den. Kommer jag att orka åka till jobbet på den flera ggr/vecka? Kommer jag att köra på vintern eller bara vissa fina sommardagar? Har ingen aning själv, här omkring finns det inte mkt fyrhjulingar heller. Med detta vill jag säga att jag ej vill slänga ut mer pengar än nödvändigt på en hoj som jag inte vet hur mkt den kommer att användas och exakt hur j-a kul det är att åka regelbundet. Visar det sig inom närmsta året/åren att den används flitigt och det är just så kul som jag tror, då kommer jag att köpa en större..säkert 450. Men ingen lust att slänga ut 65-75.000 på något jag inte vet så mkt om just nu. Tycker att 35-40.000 räcker bra.Har för övrigt provat smc 250 o 300. 300 lite rappare i motorn, mer rätt storlek än 250. Smc 300=10.000:- mer än Kymcon och sämre garantier... Säkert roligare större och mer fart, men är detta kul så blir den större än 300 nästa gång, då köper man nog rätt maskin direkt, så man slipper byta ngt mer.