Nu kan jag sälla mig till skaran som provkört en X8.Jösses amalia, den var det skjut i! Klart kul att höra däck"skrik" (grova terrängdäck skriker inte ) när man från stillastående på torr asfalt sticker iväg!Men det känns som man ska vänta lite på dels hasplåt, men också på när det börjar komma erbjudanden på maskin med hasplåt.Och ryggstöd för passagerare ingår inte, kostar extra. Typ 4000 extra.Men nog kommer jag köpa en x8, det är jag rätt säker på! För det var en kul maskin!
Ungefär som jag trodde då. Tyvärr är det inte helt olikt den butiken jag har i närheten här..Men priset stämmer som du säger, 4000 var nån bug i det minnet jag hade.Fick precis samtal från butiken att jag skulle få köpa en x8 med ryggstöd och handtagsvärme för 88650kr.Med min x5a i inbyte var det 54000kr.Så det betyder 34650kr för en X5a med drygt ett halvårs garanti och 350mil på mätarn. Rimligt?Larm och DrPulley och fjäder eftermonterat också, icke att förglömma!
Vore oseriöst att sätta pris på en maskin man inte ens sett.Skicket varierar enormt beroende på vad den använts till o hur den hållits efter.Men visst finns det riktpriser.Tror att x:8an kommer/har bidragit till att begagnatmarknaden på övriga cf-modeller kommer förändras rätt dramatiskt tyvärr.Många som vill få loss till grundplåten på en x:8a dumpar iväg sina maskiner.Har märkt att det begagnade sortimentet på t.ex blocket ökat i år.Förr fanns det knappt nåt beggat att få tag på. mvh//hades
på sätt och vis bra för de med begränsad budget som vill ta steget in i hobbyn... alla måste ju inte ha det värsta
med tanke på merkostnaden i ägande o drift på en 8:a
Nu ifrågasätter jag inte, bara frågar nyfiket:Men vad är det som är dyrare, förutom inköp, mot en x7a?Service? Bränsle? (Självklart drar den mer, men hur mycket?)
drar mycket? Nja körde 6.71mil o tankade 8.32liter detta va då blandat väg o skog. Tycker inte det e mer än min gamla 500black edition.