Hur ser det ut för X8:an , håller den måttet än ?Visst är man sugen på en "märkes" maskin begagnad, men man är lite nojig att det mesta är slutkört Så jädra skönt med hela 3 års garanti, bara att lämna in skiten om det strular
Knappast om man jämför med canam,visst finns det åf och åf men man får skaffa en bra,det verkar som canam,och andra sk.märkesåkare är jävligt nyfikna på cf,bra grejer till ett billigt pris.
Tycker verkligen inte att 85 000:- är billigt, hade jag haft dom pengarna hade jag hellre köpt begagnad märkesmaskin. Sen tycker jag man läser om så mycket fel och krångel på maskinerna, både strul med maskin och väntan på verkstad och trams med åf/importör. Det gäller ju alla märken, vissa mer än andra. Så för min del såg jag det som en bra sak med begagnat. Då sköter man maskinen som man själv vill, eller lämnar på service där man själv vill. Och man "spar" ju ändå en hel del pengar jämfört med ett nyköp och service efter boken hos någon åf. Och dom pengarna kanske man får roligare användning för.Men vad kostar det att göra service på x8an då?Och är plasten bättre än på dom äldre cf? Böjligare och hållbarare alltså.
Så du servar din canam själv och har förstås utrustning för att återställa servicelampan och kolla alla felkoder osv.
Men ändå dom felen som räknas upp här kan ju lätt en "märkes" maskin ha utan att nån gnäller.Är det fukt i lamporna på en märkes maskin eller dåligt åtdragna skruvar , då säger folk: Garanti , bara att lämna in.Men är det samma fel på en CF Moto, då blir det direkt : Typiskt Kines maskin, jävla skrot ? Det är mera den allmänna inställningen till produktionslandet än till felen som man direkt gnäller på Jag menar en stor 2-sitsig välbyggd 4-hjuling med bosch insprutning samt 800cc v-twin med låsbar 4-hjulsdrift samt 3 års garanti för 85 000 SEK.Och dom största felen hittills är en dyna som dricker lite för mycket vatten samt nån hjulinställning och lite små grejor som är självklara garanti åtgärder.Jag menar, är det bara såna här fel , så är dom direkt på "märkes nivå" för det är fel som det är på alla andra hjulingar som kostar närmare 150 000.Titta bara på Polaris, Arctic Cat, Kawasaki som alla minst har dessa fel OM INTE MERA och ändå kostar dubbelt så mycket, men då är det helt okej för det är ju en "märkes maskin" Hade det varit "Kines skrot" för mig, då ska det vara motorer som skär ihop, driv-axlar som pajjar när man kör rakt fram osv, det är fel som man kan koppla till kines skrot.Nja, nog ska jag nog överväga Terralandern 800 mer än 1 gång nu när jag är sugen på att byta upp mig, en så kallad "märkes maskin" eller CF Moto , det får framtiden utvisa.......