Kör du i shorts? Har gjort det vid något tillfälle på min smc, och det är galet hett om benet trots 90km/h
Du kan linda med avgasbadage. Har sånt till racerbilen och har lindat direkt efter turbon och ner.Och där blir det temperaturer på runt 900-1000g vid full mutter.Och har du sånt så kan du lägga handen på avgassystemet med maskinen igång och du känner bara att det är lite ljummet.
Köpte en i Fredags (woohoo)Men satan vad varmt det blir vid högra benet...skall det vara så?Sedan har jag en fråga, mår motorn bra av att ligga i 90 knyck(eller mer) ett par mil, eller vad är det som gäller?
Citat från: Eyeballjuice skrivet 2 oktober 2011 kl. 04:28:11Köpte en i Fredags (woohoo)Men satan vad varmt det blir vid högra benet...skall det vara så?Sedan har jag en fråga, mår motorn bra av att ligga i 90 knyck(eller mer) ett par mil, eller vad är det som gäller? Det går att lindra värmen med avgasbandage, finns lite andra trådar om det.Har funderat på det men inte kommit mig för... är lite rädd att värmen tar vägen någon annan stans där man definitivt inte vill ha den (smält plast/sadel eller något liknande).Att ligga på jämn (full) gas när du kör in den är inte att rekommendera under längre stunder...