Citat från: rallymarkus skrivet 25 juni 2011 kl. 09:55:02en som tog saken i egna händerhttp://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13224966.ab helt rätt gjort, men jag skulle inte plockat upp han som ropade på hjälp, jävla pundararslen!
en som tog saken i egna händerhttp://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13224966.ab
superintelligent!!! för en liten pojke som snor en båt förtjänar ju att dö... fan vilka efterblivna kommentarer dom här stöldtråderna genererar... personligen tycker jag det är helt ok att kasta dom i baljan och låta idioterna simma i land men inte utan att se till at dom inte dör i forsöket.. tur att gubben i artiklen har mera vett än vissa användare härinne .. hur många här kan säge sig 100% fri för att nån gång i deras liv att ha gjort felsteg.. inte jag iaf och tvekar att det finns många här som kan
Det är ett sånt jävla daltande med allt idag!På min tid när man gjorde sånna grejer då fick man smaka läder eller så blev det polisen.Dock är det jävligt lätt att göra dumheter om man skulle ta någon på bargärning.Sen vette fan om man är småpojk vid 18års ålder men.Myndig och får rösta och köra bil då får man även börja ta ansvar för sitt liv.
Ja svårt att säga hur man gjort.Men för nån vecka sedan vaknade jag av att någon var och drog i min garage dörr hemma.Har den sällan låst tyvärr. Hörde hur dörren öppnades och stängdes igen.Dom tyckte väl det inte var nått roligt för att hojen stod upp pallad på domkraft utan bakaxel då denna skulle ha lagerbyte.Rusade ut i bara mässingen med lampan i högsta hugg, så då en volvo kombi drog iväg.Hade kommit för långt så jag såg ej regg nummret.Men man vet inte när dom kommer tillbaka, då jag är osäker på att dom såg att jag kom ut springandes.Så nu vart det dags att haka ner min hagelbrakare.Denna står nu laddad och klar brevid sängen, sen vad som händer om dom kommer tillbaka vet jag inte.Men smälla kommer det att göra om jag är hemma och hör dom, det kan ni skriva upp!! Men någe mord är det inte snack om, men bilen dom kommer i får nog svårt att komma hem hel! Ringa snuten blir det nog inte tal om, händer inget ändå. Och dom lär nog inte komma tillbaka tror jag
Citat från: Jockas skrivet 28 juni 2011 kl. 23:15:51Ja svårt att säga hur man gjort.Men för nån vecka sedan vaknade jag av att någon var och drog i min garage dörr hemma.Har den sällan låst tyvärr. Hörde hur dörren öppnades och stängdes igen.Dom tyckte väl det inte var nått roligt för att hojen stod upp pallad på domkraft utan bakaxel då denna skulle ha lagerbyte.Rusade ut i bara mässingen med lampan i högsta hugg, så då en volvo kombi drog iväg.Hade kommit för långt så jag såg ej regg nummret.Men man vet inte när dom kommer tillbaka, då jag är osäker på att dom såg att jag kom ut springandes.Så nu vart det dags att haka ner min hagelbrakare.Denna står nu laddad och klar brevid sängen, sen vad som händer om dom kommer tillbaka vet jag inte.Men smälla kommer det att göra om jag är hemma och hör dom, det kan ni skriva upp!! Men någe mord är det inte snack om, men bilen dom kommer i får nog svårt att komma hem hel! Ringa snuten blir det nog inte tal om, händer inget ändå. Och dom lär nog inte komma tillbaka tror jag Jag håller med dig. Kommer det tjuvar hit så får de smaka bly och ser till att de blir kvar på för gott. Polisen är för lata för att lösa brott men gu nåde dig om du åker för fort då blir det böter enkla pengar till staten. Farsan och morsan har haft inbrott i deras sommarstuga flera gånger. En gång var det blodspår samt piss efter en tjuv. Då om någon gång hade väl polisen kunnat lösa det inbrottet men nej papperet med undersökning nedlagd kom fortare än vad det tog att sanera kåken. Nä skulle vara som i Usa att man får förvara sin egendom.