Sitter och kikar lite i manualer och ser bl.a. på Raptor 700 att serviceintervallen på en oreggad maskin är 250 mil eller var 6:e månad medan på vägreggade maskiner så är intervallerna var 100:e mil för att garantin ska gälla. Så hur gör ni? Servar ni efter intervallerna för oreggat eller vägreggat så att garantin ska gälla? Det blir en viss skillnad i ägandekostnad om man ska serva 2-3 gånger så ofta på en vägreggad maskin.
Inte speciellt konstigt egentligen.Kör du på en crossbana så ska du vara förbannat bra att köra om du ska hålla full mutter i säg 5 minuter. (eller så får du inte i mer än 1an)Men kör du efter en väg så blir det lätt att du håller fullt eller väldigt högt varv längre stunder, flera minuter, timmar..
Jag är inne på min 3 Dresel (Raptor700, Kawasaki700, Kawasaki750) och och jag har haft ca 240 mils service intervaller på alla mina 3.Där jag handlat mina är det inte 100mil i mellan servicen.Tjomme å Fia här på forumet har köpt varsin Grizzly700 -11 Dreselreggade och det är ca 240 mil i mellan servicarna på dom.Vad har du hittat/hört denna info ?
InCitat från: Lowest skrivet 27 maj 2011 kl. 15:31:13Jag är inne på min 3 Dresel (Raptor700, Kawasaki700, Kawasaki750) och och jag har haft ca 240 mils service intervaller på alla mina 3.Där jag handlat mina är det inte 100mil i mellan servicen.Tjomme å Fia här på forumet har köpt varsin Grizzly700 -11 Dreselreggade och det är ca 240 mil i mellan servicarna på dom.Vad har du hittat/hört denna info ? Infon har jag fått från Four By Four. En av anledningarna till jag planerar köp av Raptor eller 700xx är just att jag fått för mig att det är de längre serviceintervallerna som gäller oavsett om det är Borile, Dresel eller annan ombyggnadsfirma.