Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!  (läst 2722 gånger)

Utloggad Kaka

Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« skrivet: 22 maj 2011 kl. 22:09:27 »
Min 503 RE har svår att starta.
Den reagerar inte ibland då jag trycker in gula knappen på styret för tändningen.
Batteriet är fulladdat men trotts det så klickar det i startmotorn och ibland är den helt död bara.
Trycker man flera gånger på knappen så startar den.

Jag vill inte ha det så, hjälp mig vänner är det någon som har haft samma fel på sin SMC racing edition ??? :(

Utloggad Thyrén

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #1 skrivet: 22 maj 2011 kl. 22:14:52 »
Samma sak på min Kawasaki men vet inte vad det är för fel tyvärr :(
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad J.Johnsson

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #2 skrivet: 22 maj 2011 kl. 22:15:43 »
Kolla så att signalen fungerar för bromsljuset!

Prova också ifall det gör någon skillnad när du startar med intryckt handbroms respektive fotbroms!

Hade "glapp" i givaren vid handbromsen på min, givaren satt löst i handtaget och det orsakade glappet, så jag fick limma dit den så att den satt fast ordentligt!


Mvh  O0
_______________________
SMC Wildcat 500 R.E

Utloggad FaC

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #3 skrivet: 22 maj 2011 kl. 22:20:04 »
Misstänker att det är startreläet som håller på ge upp.
Jag hade precis samma fel på min badboy.
Löste det enkelt med att köpa ett nytt relä  ()p

Nu vet jag inte precis var startreläet sitter på just din modell.
Men om du lyssnar dig till var det klickar så bör du finna det  ;)
För att kolla om reläet ger kontakt så startmotorn får tillräckligt med ström, så kan du kortsluta de 2 polerna på reläet som ger ström till startmotorn från batteriet.
Det är oftast 2 st grövre röda kablar på reläet.
Om du är osäker på att "kortsluta" reläet, så kan du mäta upp reläet istället om det sluter polerna som det ska.
Dinli 450 -06
 extrautrustad med tex
 A-armsskydd, elvinsch, extraljus (xenon)
 nitrodämpare, mm.

Badboy 200cc -08 (Elite ed.) - Såld

Utloggad ThaSaint

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #4 skrivet: 22 maj 2011 kl. 22:23:59 »
har problem ibland med handbromsen, men håller jag ner fotbromsen så är det inga problem.

testa det


//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad Hydro

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #5 skrivet: 22 maj 2011 kl. 22:27:51 »
Varför måste man bromsa för att starta?
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Leander

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #6 skrivet: 23 maj 2011 kl. 16:16:26 »
Varför måste man bromsa för att starta?

De lär väl vara någon säkerhetsgrejj.

Varför måste man ha backen i för att få ut nyckeln i en saab?
SMC Wildcat -500
Helsystem - UNI Öppet luftfilter

Utloggad goes

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #7 skrivet: 23 maj 2011 kl. 16:27:48 »
Varför måste man bromsa för att starta?

På en Subaru måste man hålla ner kopplingen för att starta  :hmmm:
Familjens leksaker

SMC 500 Racing Edition -09
  Scooterdäck fram 150/80-90
  xenon ljus
  Ledblinkers med bromsljus bak
Goes 320 Max -08
  Jula-släp
  xenon ljus fram
SMC 250 -05
DINLI DL604 50cc -07

Utloggad D.A

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #8 skrivet: 23 maj 2011 kl. 16:49:18 »
Samma på BMW måste koppla där med...
Irriterande som f-n på vintern när man vill böja sig in och starta den innan man skrapar rutorna... :knupple:

Mvh
D

Utloggad Kaka

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #9 skrivet: 23 maj 2011 kl. 19:50:10 »
Härlig respons bröder !Jag skall prova nu i helgen igen med alla era förslag.
Återkommer med svar  ()p

Utloggad Hydro

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #10 skrivet: 24 maj 2011 kl. 00:25:05 »
Att hålla in kopplingen är ju en säkerhetsåtgärd för att maskinen inte skall skutta fram om man har växel i, och det blir dessutom mindre belastning för startmotor och batteri om kopplingen hålls inne...
(extra bra vintertid ju)
Detta återfinns på massa typer av maskiner, allt från traktorer till bilar och motorcyklar.

Att däremot hålla bromsen intryckt har jag aldrig sett någonstans gällande starten...
Hade en Z3M för tiotalet år sen och på den var man tvungen att hålla ner bromsen för att elcabben skulle funka, men det är ju en annan sak.
 
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Johans85

SV: Racing edition som har svårt att starta,,hjäp!!!
« Svar #11 skrivet: 24 maj 2011 kl. 07:18:37 »
Håller du in bromsen när du startar och samtidigt har en växel i så lär du ju få muppstopp istället för ett ryck frammåt. Så det fungerar ju också som en säkerhetsåtgärd om än en egendomlig sådan  ???
SMC 500 Wildcat Racing Edition

 


Online just nu.

180 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund, Micke_c, kenta777, Anta1, doggcrap,
Flest online idag: 203. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme