Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Hur du justerar och förbättrar förgasaren  (läst 5611 gånger)

Utloggad Delarium

Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« skrivet: 21 maj 2011 kl. 20:16:34 »
Nedan finns en länk till vanliga fel och även bra förklarat hur du ställer in och optimerar din förgasare på 4t hjulingar.

http://fmckmalmo.web.surftown.se/tekniktips/forgasare/forgasarinstallning.htm
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad norrland84

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #1 skrivet: 22 maj 2011 kl. 22:00:00 »
Tack så mycket det behövde jag verkligen har haft en del problem med tomgången och detta hjälpte verkligen super  :headbang:

Utloggad Allaandranamnvarupptagna

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #2 skrivet: 16 juni 2011 kl. 11:48:30 »
Även jag tycker denna tråden var mycket bra då den hjälpte mig med "läckade förgasre" pga ett litet jäkla sandkorn i den, men nu funkar den fint  ()p
Det blir inte roligare än det du gör det till.

Utloggad qwest

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #3 skrivet: 8 december 2013 kl. 09:36:57 »
Länken fungerar ikke?

Utloggad hell-man

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #4 skrivet: 8 december 2013 kl. 09:49:36 »
Länken fungerar ikke?
Länken tipsades det om för 2.5 år sedan... lång tid på internet.
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Sebastian_o

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #5 skrivet: 8 december 2013 kl. 14:10:11 »
Någon som har en backup eller liknande?

Utloggad Delarium

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #6 skrivet: 8 december 2013 kl. 19:07:35 »
Tyvärr :(
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Fenrisulven

1000R

Utloggad Dany

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #8 skrivet: 6 februari 2014 kl. 09:09:34 »
Har läst vad som står i denna länk men blev lite fundersam på detta med lågfartsmunstycket. Det står att tomgången kommer tar mer tid på sig att gå ner efter gasuppsläpp om lågfartsmunstycket är för stort. Är det inte tvärtom dvs att tomgången håller sig på en högre nivå om den går för snålt?
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad Devil

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #9 skrivet: 17 februari 2014 kl. 13:10:09 »
Har läst vad som står i denna länk men blev lite fundersam på detta med lågfartsmunstycket. Det står att tomgången kommer tar mer tid på sig att gå ner efter gasuppsläpp om lågfartsmunstycket är för stort. Är det inte tvärtom dvs att tomgången håller sig på en högre nivå om den går för snålt?


Det är helt riktigt... :)
Honda ATC110...   -Utsliten
Polaris 250R...       -Klotad
Rapier 450...         -garantibytt...
Rapier 450 #2...    -Projekt Hyosung- =;)

Utloggad Dany

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #10 skrivet: 17 februari 2014 kl. 13:39:25 »
Står det fel i artikeln alltså eller är det jag som tolkar det fel  :hmmm:
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad Devil

SV: Hur du justerar och förbättrar förgasaren
« Svar #11 skrivet: 17 februari 2014 kl. 14:53:53 »
Har iof inte korrekturläst.... :-)
Honda ATC110...   -Utsliten
Polaris 250R...       -Klotad
Rapier 450...         -garantibytt...
Rapier 450 #2...    -Projekt Hyosung- =;)

 


Online just nu.

187 gäster, 7 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, M_åberg, Svegarn, sid128, soffroad, doggcrap, foenik,
Flest online idag: 231. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme