Är du allvarlig
Jag har några skogsområden där jag får köra fritt... har även tagit med kompisar dit både vinter och övrig tid och där är det ju inte några problem.Jag har även kontakt med en enduroklubb där jag i stort sett också får åka när och hur jag vill (när de har tävling vill de dock inte ha nån gul klump i vägen).Men visst självklart är den mesta körningen olaglig!(även den där markägaren givit tillstånd är ju i lagens mening faktiskt också olaglig)Men, jag har alltid använt mig av principen som Oscar nyligen skrev lite om här:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=35905.msg315612#msg315612Jag har flera gånger mött både markägare, bärplockare och annat löst folk i skogen helt utan problem och alltså mötts av glada miner!...att man sen även blivit bemött på det motsatta sättet pga att andra krossat plantor eller juckat i nåt träsk är ju en annan sak.Jag vill dock varna för att vissa så kallade genvägar ibland kan bli senvägar... här sneddade jag lite över ett någorlunda nyplantat hygge tex när hygget helt plötsligt "slog tillbaka".Sen när jag väl kommit på rätt köl igen så höll jag mig minsann på vägen!...i säkert en kvart.Minst.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
alltis sänka farten när man möter andra gående eller till häst. vinka glatt så tror dom att du är bonden elofs barnbarn som dom hört har en såndära 4hjuling. spinn och svarva inte sönder vägar även om vägen inbjuder till sladd och bus. kör med förstånd. och om du kan, kör enbart på terrängbanor...