Kanske jag är ute och cyklar men serviceintervaller är väl lite beroende på hur man använder maskinen.Återförsäljare kan säkert vara griniga eller så kan de också säga att det nu på sommaren, om maskinen inte går så hårt, kan vänta till 20-25 mil innan första service.Är lite konfundersam själv. Ska jag verkligen våga köra de där 20-25 milen? Kommer det inte stå i serviceboken när servicen gjordes? Kan det få följder för framtiden när en eventuell köpare tittar i boken och ser att första service inte alls gjordes vid 10 mil. Ja, ja, med tanke på garatin så är det väl ok att göra som återförsäljaren säger (om han nu tycker att 20-25 mil är ok), men, men, att förklara det för en köpare i framtiden kanske inte blir det lättaste.Rickard J, så de där 14 milen är väl inte mycket att fundera över tror jag, in på service bara och låtsas som att det regnar
Kanske jag är ute och cyklar men serviceintervaller är väl lite beroende på hur man använder maskinen.Återförsäljare kan säkert vara griniga eller så kan de också säga att det nu på sommaren, om maskinen inte går så hårt, kan vänta till 20-25 mil innan första service.Är lite konfundersam själv. Ska jag verkligen våga köra de där 20-25 milen? Kommer det inte stå i serviceboken när servicen gjordes? Kan det få följder för framtiden när en eventuell köpare tittar i boken och ser att första service inte alls gjordes vid 10 mil. Ja, ja, med tanke på garantin så är det väl ok att göra som återförsäljaren säger (om han nu tycker att 20-25 mil är ok), men, men, att förklara det för en köpare i framtiden kanske inte blir det lättaste.Rickard J, så de där 14 milen är väl inte mycket att fundera över tror jag, in på service bara och låtsas som att det regnar
Tänkte låna tråden lite! Vad betalar ni för er service? Ska precis göra min 10 mil service och fick ett pris på 900kr från en återförsäljare och 2500kr av den jag köpte den av men då fick jag 50% på det för jaj köpt den där alltså 1250kr!