Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Wildcat Carbon Edition  (lĂ€st 3507 gĂ„nger)

Utloggad D.A

Wildcat Carbon Edition
« skrivet: 5 maj 2011 kl. 18:01:30 »
Vart utrÄkad pÄ min smÄrepiga tank och provade diverse sÀtt för att restaurera plasten men inget blev bra tyckte jag. SÄ det blev lite kolfiberark istÀllet.
SvÄrt Àr det kan jag som novis konstatera men det blev bÀttre Àn innan i alla fall.
Om nÄn fÄr för sig att göra likadant sÄ skall jag komma med dom tips jag kan.
HÀr Àr lite bilder i alla fall...

Orginaltanken



Ena sidan klar. Givetvis blir den första den sĂ€msta...  :-\



Sedan hoppar vi till fÀrdigstÀllt sÄnÀr som pÄ nÄgra renskÀrningar



Och en till dÄ.



Mvh
D

Utloggad ThaSaint

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #1 skrivet: 5 maj 2011 kl. 18:08:33 »
SÄg ju snyggt ut, pÄ bild iaf ;) Vad Àr det för ark?
formbara med vÀrme ?

//Erik
Mekar i det mesta, bÄde pÄ jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad D.A

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #2 skrivet: 5 maj 2011 kl. 18:15:08 »
Japp, köpte frÄn ebay UK pÄ vinst och förlust kostade bara 100-150 spÀnn med frakt och allt. Skapligt stort ark va det ocksÄ sÄ det rÀcker till fler grejor om man skulle fÄ för sig...

Mvh
D

Utloggad norrland84

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #3 skrivet: 5 maj 2011 kl. 18:31:58 »
Blev riktigt snyggt  8) blir de lika pĂ„ hela hojjen eller bara tanken ??

Utloggad D.A

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #4 skrivet: 5 maj 2011 kl. 18:47:32 »
Skall nog ta den smala remsan innerst pÄ framskÀrmarna ocksÄ i alla fall, den dÀr tÀndlÄset sitter i för dÀr Àr det inte vackert...
Funderar pÄ om man skulle leka loss med grÄ/silver av samma sort, tror det skulle bli snyggt att blanda.
Rullen jag köpte var tejpad med den grÄa karbonet och det sÄ bra ut tillsammans.

Mvh
D

Utloggad Ejan

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #5 skrivet: 5 maj 2011 kl. 20:43:02 »
Ser vÀldigt bra ut...högst troligen 3M Di-Noc film eller hur ??....det Àr bra grejer
SMC Wildcat Racing EdtÂŽ2011 - 1000+ mil still going strong  ()p

Utloggad Mr.Nero

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #6 skrivet: 6 maj 2011 kl. 09:54:35 »
ser kanon ut.!
hur löste du det med skarvarna? eller Àr det ett Ànda stycke?
kör ibland och oftast en höjd
SMC Wildcat 500 Racing Edititon -10
med innova speedgear 22"....

Utloggad D.A

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #7 skrivet: 6 maj 2011 kl. 10:23:58 »
Den Àr gjord i fyra bitar, lagd med överlapp och sedan renskuren. Skarvarna syns speciellt om man tittar nÀra men pÄ normalt avstÄnd Àr det inget man tÀnker pÄ. Det var svÄrt att fÄ till "mönsterpassningen" eftersom man vrider och stretchar filmen. Tydligast syns skarven och mönsterskillnaden pÄ sista kortet lÀngst fram dÀr filmen skarvats mot sidobitarna. PÄ det hela taget en billig och inte allt för tidskrÀvande modifiering med acceptabelt resultat. Ett extra plus för att man kan sitta inne och pyssla istÀllet för i garaget...

Filmen Àr mog inte 3M skulle jag tro. Det stÄr TR1, Technology Racing 1 pÄ baksidan av den men den verkar hÄlla rÀtt bra kvalitet ÀndÄ tycker jag Àven om jag inte anvÀnt nÄgon annan tidigare att jÀmföra med. Man fÄr tÀnka sig för vid renskÀrningen och överlappningen bara dÄ klistret smetar ut sig lite nÀr man drar loss och trycker fast den flera gÄnger. SÄ tÀnk till innan renskÀrningen och se till att skÀra igenom alla lager, vilket jag inte gjorde. Gör man bara det och lyfter den en gÄng blir nog skarvarna Ànnu bÀttre.

Mvh
D

Utloggad D.A

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #8 skrivet: 6 maj 2011 kl. 10:44:49 »
HÀr kommer nÄgra bilder pÄ den vita/grÄ/silver filmen om nÄgon Àr nyfiken.
Passar rÀtt bra till den svarta och jag kan tÀnka mig att den ser snyggare ut pÄ en vit om nÄgon fÄr för sig att testa.

En nÀrbild


Och en pÄ lite lÀngre avstÄnd



Mvh
D

Utloggad Andreas.

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #9 skrivet: 6 maj 2011 kl. 10:58:59 »
Riktigt snyggt gjort ()p
Klistar nu hela hojen  :djump:

Utloggad Wbugs

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #10 skrivet: 6 maj 2011 kl. 11:03:26 »
En frÄga, hur starkt Àr limmet pÄ arket?

Blir riktigt bra!!  ()p
Dresel LTZ-400
ALBA Helsystem
K&N filter

Utloggad ThaSaint

SV: Wildcat Carbon Edition
« Svar #11 skrivet: 6 maj 2011 kl. 11:19:50 »
sÄn ljus vore nog snyggt pÄ en vit som min t.ex :)

//Erik
Mekar i det mesta, bÄde pÄ jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

 


Online just nu.

136 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
korn509, Bamsebiffen,
Flest online idag: 190. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme